hoe zouden wij in ons droom eruit zien als we geen spiegels hadden?

Wat ik bedoel te zeggen is, omdat wij tegenwoordig kunnen zien hoe wij eruit zien, zien wij in ons droom er ook zo uit. Als je droomt dan kijk je naar jezelf in een derde persoon perspectief (3th person). Je kijkt over je schouders mee en ziet jezelf praten. Maar stel nou es dat je nog nooit jezelf hebt gezien, dat er geen spiegels bestonden niks, hoe zou je je zelf dan zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie mezelf echt nóóit vanuit een derde persoon perspectief in mijn dromen.

Het beste antwoord

Ik zie mezelf in een droom, omdat ik weet dat ik het ben. Maar ik zie mezelf niet zoals ik mezelf thuis in de spiegel zie, dus echt met alle details qua lengte / haarkleur / kledingstijl etc.
Dus ik geloof dat je onbewust weet dat je het bent, maar dat het geen bewuste reflectie is van hoe je er daadwerkelijk uit ziet.
En in dat geval maakt het niet uit of er wel of geen spiegels zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

ik denk héél perfect...

Toegevoegd na 5 minuten:
een spiegel laat je de tekenen van je zien, je rondingen, je gelaat, de oneffenheden, je littekens..in mijn droom zie ik die niet, dan is alles perfect, dromen zijn eigenlijk een leven zonder spiegel..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, ik zie er nu al vaak een stuk beter uit in mijn droom :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, jammer dat dromen niet echt zijn he? Dan bleef ik een jaar of 20. ;)"+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus in je dromen heb je een lachspiegel ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie er altijd perfect goed uit in mijn dromen..geen litteken te zien
Dan zul je het moeten doen met de mening van anderen (en misschien wat fantasie).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dromen zijn bedrog zeggen ze altijd en dat is het grote voordeel. In mijn dromen mankeert er niks aan mij, geen lichamelijke klachten, geen bril gewoon heel goed dus.
In mijn dromen ben ik ook een stuk jonger dan in de werkelijkheid en daarom zijn dromen geweldig, ook voor je zelfbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... ook water geeft een spiegelbeeld.. dus niet alleen een spiegel. Zonder water kan een mens niet leven want anders droogt het uit.. en zolang geen enkele mens zijn/haar spiegelbeeld kan zien in het water, zal de mens ook geen voorstelling kunnen hebben van "beelden" in het algemeen. Dus al helemaal geen beelden in een droom. Vraag maar eens aan een blinde wat hij ziet?

trouwens: Speculatie vragen zijn eigenlijk niet toegestaan, daar ik het wel een leuke vraag vind..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie mijn eigen gezicht nooit als ik vanuit de derde persoon naar mezelf kijk. Ik weet dat ik het ben, maar het gezicht ontbreekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou waarschijnlijk denken: Ik wilde dat er eens iemand de spiegel uit vond,want mijn haar zit voor geen meter. Verder zou je jezelf zien als knappe griet/bink.