waarom mogen tabaksfabrikanten blijven produceren terwijl iedereen weet dat hun handel verslavend en dodelijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Omdat er ook nog plaatsen op de wereld zijn waar mensen hun eigen mening mogen hebben en hun eigen ding mogen doen (gelukkig) zonder zich constant bespied moeten voelen en worden omringt met KGB of NSB achtige praktijken. Als een mens alles moet laten wat schade aan de gezondheid kan aanrichten dan leef je nietmeer in deze wereld en moet je in een hutje in de amazone gaan zitten want de hei is ook al vervuild.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En vrijheidsstrijder die het belang van de niet-roker nog nooit uit het oog verloren is, ook ver voor de lachwekkende en trieste vrijheidsbeperking als de tabakswet. Waarom iemand iets verbieden als die jou niets verplicht, leven en laten roken.
Waarom wordt een mens dan uberhaubt nog geboren?

Waarom maakt men auto's, oorlog, gsms, duizenden dingen die ongezond zijn maar toch gemaakt worden. Tis infeite simpel, zo lang het geld (vraag is) opbrengt zal het gemaakt worden, zowel gezonde (nodige) als ongezonde (onnodige) zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de overheden er ontiegelijk veel geld aan verdienen via de accijns.

Op drugs hebben ze nooit greep kunnen krijgen anders zaten daar ook accijns op en was het legaal.

Zoals altijd gaat het weer om geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees ook deze:

http://www.goeievraag.nl/vraag/roken-gevaarlijk-pakjes-product-wel.92344

Ja, waarom.
En waarom alcohol???
En waarom wapens???
En waarom drugs??

Het levert allemaal ontzettend veel geld op.
Vette handel.
Grote commerciele belangen.
Daarom dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
indien de productie van sigaretten wordt verboden dan zal de productie illegaal worden hervat en heeft de overheid er helemaal geen grip meer op waardoor zij ook niet meer gericht het "stoppen met roken" kunnen stimuleren. (afgezien van de accijns-inkomsten die de overheid dan misloopt, maar daar is een mouw aan te passen lijkt me door het invoeren/verhogen van andere belastingen).
(zie ook de drooglegging -=alcoholverbod - in de twintiger jaren van de vorige eeuw. Dat zette ook geen zoden aan de dijk want :illegale stokerijen !).

Toegevoegd na 1 minuut:
toevoeging :drooglegging in de USA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De legale tabak is schadelijker dan menig illegaal verdovend middel, vaak veel schadelijker. Maar de tabaksindustrie levert veel geld op, heel veel geld, aan accijnzen en aan de export, want het grootste deel van de in Nederland geproduceerde sigaretten gaan naar het buitenland. Dat is de belangrijkste oorzaak van het terughoudende en halfslachtige beleid van de overheid van de afgelopen decennia om roken te ontmoedigen. En inderdaad, verbieden werkt illegale handel in de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn veel rookverslaafden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen willen leven. Niemand wil geleefd worden. Er zijn grenzen aan overheidsbemoeienis.