mag je van je eigen stuk grond zeggen dat het een ander land is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ja dat kan. Het hoeft niet eens van jezelf te zijn. En als je maar genoeg militairen en bondgenoten hebt dan zal het uiteindelijk ook erkend worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat mag je best zeggen als je dat gelukkig maakt.
Alleen, het wordt door de autoriteiten niet als zodanig geaccepteerd.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, maar of het een feit is???
waarom zou je dit willen zeggen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je rustig zeggen, mijn stukje grond heet gewoon mijn plekje en gelukkig wel in Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel kan dit niet meer.
De wereld is volledig verdeeld of geclaimd .
Enkele jaren geleden was er een precedent op een atol in de Stille Zuidzee waar het virtueel mogelijk zou zijn op Minerva : Helaas na de onafhankelijksverlaring werd het eiland bezet door de Fiji eilanden met militair vertoon en een gans rubberbootje vol met militairen.

Toegevoegd na 32 minuten:
Zeggen mag.....maar daar blijft het bij
En als je grondbelasting moet betalen zal je wel weten van wie het land is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag en dat doen sommigen ook, zoals "Camping aan den Eik".
Dat stukje land heet dan zo en heeft verder gewoon een kadastraal nummer binnen Nederland.
Als er olie gevonden zou worden of gas, is dat niet van jou, want de grond is maar tot op bepaalde (geringe ) diepte van jou en de bodemschatten die zich erin bevinden zijn van de staat.
Grond in bezit hebben, betekent dat je er tot op zekere hoogte mee mag doen wat je wilt, mits je over vergunningen beschikt.
Als het de staat om wat voor reden dan ook goed uitkomt om het te onteigenen, nemen ze het gewoon van je af (tegen betaling natuurlijk).