Kan er nog gereden worden over Route 66?

Op de Wikipedia-pagina staat dat 'ie is opgeheven, maar dat begrijp ik niet echt... En waarom is de route opgeheven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.3K

Het beste antwoord

Van de gehele route van 2.448 mijlen is nog 85% berijdbaar. Op enkele punten langs de route kun je de welbekende "route 66 signs" zien, die overigens niet door de overheid zijn herplaatst maar door privé-organisaties. Maar een groot deel van de route is nu onherkenbaar of ligt verscholen tussen de woestijnvegetatie langs de Interstates. Hij staat op geen enkele landkaart meer aangegeven. De weg is officieel verdwenen.
Route 66 kun je niet vergelijken met een moderne snelweg. Veel stukken waren zelfs erg gevaarlijk. De éénbaansweg was op sommige plaatsen zo smal (2.40 meter) dat twee auto's amper konden passeren. Door de grote toename van het vrachtverkeer werden smalle bochtige gedeelten levensgevaarlijk. Route 66 stond bekend als "Bloody 66" in Missouri en als "Camino de la Muerte" in Arizona. Door de steeds langer wordende files en de toenemende aantallen verkeersslachtoffers werd begin jaren 70 begonnen met het aanleggen van moderne 4 baans interstate highways die de gehele route in 1984 vervingen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jawel maar het is niet meer de hoofdweg.Hij is en blijft apart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Route 66 (US66) was een historische autoweg (U.S. Highway) in de Verenigde Staten, die begon in Chicago, en eindigde aan het strand van de Stille Oceaan in Santa Monica bij Los Angeles. De totale lengte was 3940 km. US66 loopt door Illinois, Missouri, Kansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona en Californië.

In 1985 werd US66 officieel opgeheven, nadat het Interstate Highway System het langeafstandsverkeer had overgenomen. Veel toeristen volgen nog steeds het oude traject van Route 66.

In 2008 is er een Nederlandse tak van de Route66 association opgericht.