is er een kans da je een persoon die je niet meer ziet maar ook in dezelfde provincie woont, zoals Amsterdam Nog Vaak tegenkan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

Amsterdam is geen provincie. Maar de kans dat je iemand nog vaak tegenkomt ligt er aan of je nog redelijk dicht bij elkaar woont. Anders is het antwoord nee
ronron1212
13 jaar geleden
Amsterdam is geen provincie, maar een stad. Ligt in de provincie Noord Holland. Verder is het zo dat als je een persoon niet meer ziet, je diegene waarschijnlijk niet tegenkomt.

Maar jij bedoelt: ik heb ooit iemand een keer ontmoet. Hoe groot is de kans dat ik diegene weer tegenkom in een stad als Amsterdam?

Die kans is redelijk groot als je allebei regelmatig in dezelfde kringen verkeert: kroeg, disco, nachtclub enzovoorts.

De kans is klein als je elkaar eens ergens (in een kroeg, op straat, in een winkel, disco enz.) hebt ontmoet en daar verder niet meer komt. Amsterdam is weliswaar niet zo groot, maar er wonen bijna 800.000 mensen. Dus ga maar na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat je toevallig iemand vaker tegenkomt is heel klein, tenzij je in dezelfde buurt woont, werkt, winkelt, uitgaat of erheen reist.