ik heb een zwangerschaptest gedaan en pas na 5 minuten kwam de tweeden streepje telt die ook?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Antwoorden (8)

JA!
Wij geloofden het eerst ook niet en hebben toen gauw er eentje gekocht van een ander merk met een ander indicatiesysteem. En weer bingo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die telt ook, gefeliciteerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey!

In iedergeval alvast gefefeliciteerd ;)
Wat ondanks dat het pas na 5 minuten is, telt het wel gewoon hoor!!!!!

En je kan er altijd voor de zekerheid nog 1 halen of even langs je huisarts gaan ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, gefeliciteerd denk ik? of was het de buurman?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten dat het om een zwangerschap gaat als ze alle twee zichtbaar zijn, ook als de ene wat vager is!

De urine bereikt eerst het eerste streepje en even daarna pas het tweede. Bovendien is dat tweede streepje een andersoortige 'marker' dan het eerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij alle merken testen die ik ken komt de urine eerst langs de locatie van de teststreep (het tweede streepje) en daarna langs de locatie van de controlestreep (eerste streep). Dat moet ook: die controlestreep laat o.a. zien dat er genoeg urine is gebruikt, en moet dus vérder zitten dan de teststreep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat werkt dan bij de Clearview (zie afbeelding) precies andersom. De urine passeert eerst het controlestreepje en daarna pas de zwanger/niet-zwangerstreep. Je pleit dus terecht voor lezen van de gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh... Beste Kees, het deel waar je de urine aanbrengt zit aan de ándere kant van de stick, die op deze foto niet in beeld komt. De controlelijn *moet* zo geplaatst zijn dat de urine eerst langs de teststreep komt. Anders kun je de controlestreep niet gebruiken om te controleren of de urine wel goed langs het deel van de teststreep is gekomen, en dat is nou net de functie van die controlestreep. Hieronder een link naar de brochure van Clearview Easy hCG. Op de eerste pagina staat een foto van de hele stick, daar is duidelijk op te zien op welk deel de urine wordt aangebracht, en dat de foto die jij hebt geplaatst de *achterkant* van de stick toont. http://www.mediost.com/images/pdf/530293%20brochure%20clearvieuw%20easy_1055.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo te zien heb je inderdaad gelijk, SuzyQ. Ik doe regelmatig een test met die Clearview. Ik kijk maandagochtend meteen even en laat je weten wat de volgorde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is donderdagmiddag geworden. Bij de oude Clearview wordt eerst de result-streep nat en daarna de controlestreep. Bij de nieuwe is dat precies hetzelfde. Kennelijk werken ze niet allemaal hetzelfde. Belangrijkste is natuurlijk wel het verschil tussen een of twee strepen.
De streepjes worden zichtbaar doordat er een bepaald stofje in je urine zit. De eerste geeft eigenlijk alleen aan dat de test goed verlopen is. De tweede word enkel zichtbaar als dat bepaalde stofje in je urine zit.

Rare vergelijking misschien, maar...
Vergelijk het met thee zetten. Je kunt een pot heet water hebben en zolang wachten als je wilt, maar thee zal het nooit worden. Maar als je er een thee zakje in doet wordt het altijd thee. Het gaat sneller als je het zakje wat heen en weer beweegt of een beetje roert. Maar ook als je het zakje er stil in legt wordt de hele pot thee.

Hetzelfde geld dus voor die zwangerschapstest. Het duurde misschien een beetje langer dan normaal maar zonder die stoffen in je urine had dat streepje nooit zichtbaar geworden, net als water zonder theezakje nooit thee wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een niet-zwangere vrouw kan hCG in haar urine hebben. De diagnosegrens tussen wel/niet zwanger zit niet op 0 mU/ml, maar bij 5 mU/ml. Een (goede) zwangerschapstest wordt nooit bínnen de afleestijd positief worden bij bijvoorbeeld 4 mU/ml, maar kan dat wel worden buiten de afleestijd. Er zijn al veel vrouwen die op die manier een teleurstelling te verwerken hebben gekregen. Het devies is daarom: lees de gebruiksaanwijzing! Als daarin staat dat resultaten na een bepaalde tijd ongeldig zijn, zijn ze ook écht ongeldig.
Ik dacht zelfs dat je 5 minuten moest wachten op het resultaat. Gefiliciteerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan het merk test. Lees de gebruiksaanwijzing: als daarin staat dat resultaten die na vijf minuten opkomen niet geldig zijn, hou het dan op 'misschien' en doe over twee dagen nog een test. Je hebt dan goede kans dat er een tweede streepje opkomt bínnen de afleestijd!