Zitten voorspellingen van gedragsaanpassingen ook in koopkrachtprognoses? Of is het 'bij ongewijzigd gedrag'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik leid af dat je vraag misschien moet worden geformuleerd als: wordt in koopkrachtprognoses rekening gehouden met invloeden van wijzigend koopgedrag?

Als dat zo is, is mijn antwoord: "ligt eraan, welke veronderstellingen de verantwoordelijke voor het opstellen van de prognose aan- of meeneemt".

Is de prognose een van de uitkomsten van een scenario, of is de prognose opgesteld op basis van een waarschijnlijkheids-scenario?!

Verder een leuke vraag overigens!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee, die zitter er niet in verwerkt.
Koopkracht is namelijk een mate van hoeveel je kan kopen voor je salaris en het maakt dan niet uit wat je daadwerkelijk koopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koopkracht is een berekening van geld dat besteedbaar is en heeft dus op zich niets met koopprognoses te maken. Dat is voorbehouden aan marketing afdelingen om te zorgen dat ze de meeste centen van de koopkracht binnen krijgen
ronron1212