kan iemand uit peru naar nederland emigreren, werken

een zus van onze adoptie zoon is au pair in duitsland en wil het liefst in europa blijven, bij haar broer, is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (4)

de immigratiebeleid is niet makkelijk geworden in nederland zelf niet voor gezinsverenigingen
ze zal de normale procedure moeten volgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Formeel is er geen familieband tussen broer en zus. Hij is immers geadopteerd.

Broer-zus wordt niet in gezinsherenigingsprocedures meegenomen. Tenminste nooit van gehoord.

De enige die er antwoord op kan geven is de IND. En als die zeggen dat het niet kan, zal er een advocaat in de arm genomen moeten worden, die naar een gaatje moet zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals het nu gaat : naar nederland laten komen voor 3 maanden dan een goeie man zoeken die aan de eisen van de ind voldoet en dan papieren aanvragen voor haar .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn nichtje is getrouwd met een jongen uit Peru.
Ze hebben 3 maanden in Nederland gewoond, maar zijn nu in Belgie gaan wonen.
De België-route of Duitsland-route is een volledig legale methode om de Nederlandse regels op het gebied van gezinshereniging te omzeilen door enige tijd alleen of samen met de echtgenoot of echtgenote in België te wonen. Een minder bekende en nieuwere naam voor België-route is EU-route omdat de België-route zich niet beperkt tot alleen België maar de hele EU. Omdat de tegenwerking en bureaucratie in België steeds groter wordt, is de Duitsland-route in opmars, waar de procedures en formaliteiten momenteel veel minder zijn.

Dan gaat het om gezinshereniging.
Ik denk niet dat het herenigen van een broer met een zus daar onder valt, als de ouders, of een van de ouders nog in Peru wonen.

Er zijn wel andere mogelijkheden, afhankelijk van werk en inkomen en nog wat zaken.
Om te beginnen kun je de brochure "verblijf in Nederland" downloaden van de website van de IND.

http://www.ind.nl/NL/algemeen/brochures/downloaden/index.asp?lang=nl&subhome=&title=&origin=