ik voel me vriendloos. ik hem maar een vriend en die mag me niet eens. hoe kom ik van deze gevoel af en hoe maak ik vrienden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (9)

Zoek vrienden waar je interesses mee deelt.

Toegevoegd na 3 minuten:
- Ga op een verenging,een sport die je leuk vind. Daar vind je zat mensen die het zelfde leuk vinden als jou.

- Kijk eens op hyves van mensen waarvan je denkt dat je die aardig vind.Kijk op hun profiel naar interesses. Is het wat? Maak gewoon is een praatje door hoi te zeggen op school.

- Vrienden hoeven niet altijd dezelfde dingen leuk te vinden als jou. Meestal als je met zo'n iemand bevriend bent,zijn dat erg goede vrienden!

Hij mag je niet?
Waarom niet?
doe je niet anders voor dan je bent.
Misschien probeer je meer vrienden te krijgen door populair te doen en hem daarom zwart maakt? ( is zomaar wat ik me opkomt)

Toegevoegd na 8 minuten:
Ga nooit zomaar ben een groepje staan!
Wees eerst bevriend met iemand uit dat groepje!
zodat jij je kam voorstellen enz.
Het komt vaak heel negatief over op de rest als je ergens bij gaat staan zonder dat je ze kent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer je hobby's interesses te delen met klasgenoten of leeftijdsgenoten .. bijvoorbeeld d.m.v. muziek, film, sport etc.

(ik neem aan dat je nog op school zit)
er zitten tegenwoordig zoveel mensen op een school, potentiële vrienden genoeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar speelt dit zich af? Op school?

- Een vriend die je niet mag is geen vriend!

Enkele tips:
- Ga bij een sport, daar maak je meteen vrienden
- Zoek leeftijdsgenoten in de buurt
- Ga bij de een of de andere club
- Ben sociaal
- Kom zelfverzekerd over
- Zet je over onzekerheid en andere angsten heen
- Geef zo nu en dan eens een complimentje
- Ga bij een groepje staan en klets mee
- Ben niet bang om bij een groepje te gaan staan!
- Maak een keuze: Een paar échte goede vrienden of maar een zooitje bij elkaar?
- ^ Als het goed is heb je gekozen voor de eerste, want mensen die onaardig tegen je doen zijn écht geen vrienden!
- Je hoeft niet bij de populairste te horen!

Succes ermee, ik hoop dat de tips helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet denken dat iedereen je aardig moet vinden. dat gaat niet lukken, jij vindt vast ook niet iedereen aardig.
Maak contact en probeer zelf echt een vriend te zijn, en dan bedoel ik niet jezelf wegcijferen, maar attent zijn. Dat kan al door te informeren naar dingen die je vrienden ondernomen hebben in familiesfeer bv, of al vragen hoe het bij de tandarts ging.
Wees niet te krampachtig, kost moeite , mar echte vriendschappen onderhouden kost tijd en moeite, maar dat hoort wel van 2 kanten te komen.
en die vriend die jou niet mag, vraag je af waarom niet, is er ook schuld bij jou, probeer dat bij volgende kennismakingen te vermijden, leer ervan
succes
anneliez
13 jaar geleden
Enige echte tip die ik je kan geven: wees jezelf en zorg dat je wat aan je zelfvertrouwen doet.
Zie bijvoorbeeld hier, de cursus Sociale vaardigheden end e assertiviteitstraining: http://www.cjgschiedam.nl/page/3531/cursussen.html

De huisarts of de vertrouwenspersoon op school weten waarschijnlijk wel of er zoiets bij jou in de omgeving is, en je kunt er echt veel mee opschieten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn trainingen voor sociale vaardigheden. Daarmee kun je leren hoe je vrienden kunt maken. Daarnaast kun je proberen een open gesprek met je ene vriend te voeren waarom hij (als het een zij was, had je haar wel vriendin genoemd, dus ik ga er maar van uit dat het een hij is) je niet mag. Dat kan een pittig gesprek worden, waarbij je dingen hoort die je niet prettig vindt. Maar dan kun je kiezen: Wil ik vriendloos blijven of wil ik er wat aan doen? Als je er wat aan wilt doen, zal dat moeite kosten. Dat is hier op aarde een algemene regel: Als je niks doet wordt het vanzelf een puinhoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk mis ik nog maar één advies: wees vooral ook vrienden met jezelf.

dat klinkt misschien raar, maar als je bijvoorbeeld vaak denkt dat je niet leuk genoeg bent om vrienden te hebben of dat je stom bent of dat het logisch is dat die ene vriend je eigenlijk ook niet mag (weet je dat wel heel zeker????), dan ben je ook niet zo bijster aardig voor jezelf. Dan is het supermoeilijk om je open te stellen voor echt contact met anderen. Echt contact irl kan niet anoniem, je moet jezelf laten zien. Dat is lastig als je jezelf de moeite niet waard vindt want dat straal je dan uit. vicieuze cirkel.

Als je nou jezelf behandelt zoals een goede vriend dat in jouw ogen zou moeten doen, krijg je de smaak misschien beter te pakken!

van de eerdere antwoorden is denk ik vooral "doe wat je leuk vindt, dan kom je daar mensen tegen die dat ook leuk vinden en maak contact" het beste. misschien mis je wat assertiviteit, daar is prima aan te werken!

Toegevoegd na 3 dagen:
momenteel zijn er weer overal allerlei cursussen aan het starten of gestart. misschien kun je nog ergens aanhaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga een sport doe je hobby met anderen ga naar beurzen waar je geïnteresseerd bent en je vind wel een paar vrienden appeltje eitje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor
Zet je verlegenheid aan de kant, en go for it!