Hoe maak ik mijn euromuntjes weer glimmend?

Nieuwe munten glimmen vaak maar hoe maak ik die oudere munten uit 2001 bijvoorbeeld weer glimmend?

(sorry, weet geen goede categorie)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Het beste antwoord

Warm water en daar een goede scheut glansmiddel dat je normaal in een afwasmachine doet erbij in ± een uur of anderhalf laten staan en daarna goed afspoelen en drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

gooi ze in een glas cola met prik en poets ze daarna ff op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op een of andere manier werkt het niet zo goed met de goedkope cola merken, met de bekende , iets duurdere merken krijg je een goed resultaat zonder ze erna nog goed op te poetsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola is mogelijk, maar bij cola gaat het om het fosforzuur en het citroenzuur dat er in zit.
Knikker je munten in een bakje pure azijn en laat ze een nacht liggen.
De volgende dag oppoetsen en ze glimmen je tegemoet.
Ook kun je andere zuren nemen, zoals citroenzuur, fosforzuur etc.
Glansspoelmiddel werkt zeker ook, maar dan maak je het onnodig duur.