vanaf welke leeftijd is een haan dominant?

Mn haan is afgelopen week gegrepen door een roofvogel. Nou heb ik nog een leghornhaan van dit jaar welke ik iei op MP wilde zetten, maar nu is dus de ouwe haan weg. Ik vraag mij af vanaf welke leeftijd is een leghornhaan dominant over kippen van 1 of 2 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Het beste antwoord

Een haan wordt dominant als hij ongeveer 7 a 8 maanden oud is. Wel sneu voor je haan dat hij is gegrepen door een roofvogel. Maar ja zo gaat dat nu eenmaal in de natuur, eten en gegeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, in 4 jaar is er 1 kip en nu dus de haan gesneuveld door roofvogels. Andere optie was om ze 4 jaar lang (tot nu toe) opgesloten te houden, en als ik zie hoeveel lol ze er van hebben om los te lopen kies ik toch hiervoor. De haan had overigens al twee eerdere aanvallen overleefd. De jonge haan is nu 3,5 maand oud. Ik denk toch dat ik hem samen met een hen van 3 maand (die ik samen apart van de rest heb) weg te doen en er een volwassen haan voor terug te kopen.

Andere antwoorden (1)

Vind je vraag eerlijk gezegd nogal onduidelijk geformuleerd, maar ik zeg 3-4 maanden. Misschien 5.
Maar anders is het mijns inziens maar een zwakke haan.

Maar om hoeveel kippen gaat het en van welke leeftijd?

Wees duidelijker indien je betere antwoorden wenst.

En zorg er alsjeblieft voor dat een roofvogel voortaan geen kans meer krijgt, in jouw kippenhok!