Mag ik vragen aan mijn vrouwelijke gasten om lange handschoenen te dragen voor mijn formele feest?

Ik zal een feest organiseren omdat ik binnenkort zal verhuizen naar Londen om daar te werken. Om een speciaal karakter te geven aan mijn feest, wil ik er een formeel feest van maken; ik vind het fijn om iedereen heel sjiek gekleed te kunnen zien. Omdat ik lange handschoenen zo mooi vind en omdat je ze maar zelden kan zien op een feest, zou ik willen vragen aan de meisjes of ze die lange handschoenen zouden kunnen dragen op mijn feest. Is dat niet ongepast van mij om dat te vragen en hoe kan ik dat best aanpakken zodat het beleefd overkomt (ik weet dat vrouwen niet graag hebben dat anderen hen zegt wat ze moeten dragen ;-) )?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Ja, waarom niet. Zeg gewoon dat het een dresscode is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kan het vragen , maar of je kan verwachten dat alle dames speciaal voor jouw feest lange handschoenen gaan kopen, denk ik niet. Moet zeggen dat ik er best moeite voor wil en zal doen om er netjes uit te zien, maar om voor 1 feest speciaal handschoenen te kopen die ik toch nooit meer zal dragen.....weet niet of ik dat zou doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het heel vreemd vinden als een van mijn vrienden dit zou vragen, tenzij hij/zij het zou verpakken als een verkleedfeestje.

Lange dameshandschoenen zijn nou niet bepaald een artikel dat je vaak gebruikt, dus je jaagt je vrouwelijke gasten ook nog eens op een hoop kosten. Wat oudere dames met flubber-bovenarmen vinden ze vast ook niet leuk, en zullen ook geen mouwloze avondjurk aantrekken waar ze mooi bij staan.

Beter schaf je zelf bij de feestwinkel een heleboel van die goedkope lange handschoenen aan, en laat ze uitdelen bij de entree, voor de liefhebsters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je belangrijker vindt om speciale vrienden te zien bij jouw feest, dan wat ze aan hebben? Ik moet eerlijk bekennen, als mij wordt gezegd, wat ik moet dragen, kom ik liever helemaal niet. Een hint qua dresscode kan, maar niet zoiets als lange handschoenen in het speciaal. Er is ook zoiets als mensen in hun waarde laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt het aan ze vragen, maar als het een geldkwestie is, zeg dan dat je geen cadeau's wilt, maar wel dat ze die handschoenen aanschaffen of huren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed idee! ik zal erover nadenken!
Hai, iedereen moet sjiek wat versta je daar dan onder in het lang? Hiervoor zullen veel dames denk ik ook een jurk moeten kopen of huren.Ik vindat dat je het wel kan vragen als dresscode zo van dames in het lang met lange handschoenen heren in jaquet met bijvoorbeeld 1 witte handschoen aan.Vindt ik wel heel erg stijlvol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, lijkt me erg ongepast als jij mensen voor gaat schrijven wat ze aan moeten trekken.
Je jaagt mensen hiermee op kosten en laat ze achter met spullen die ze waarschijnlijk nooit meer gebruiken.
Netter zou zijn om een dresscode aan te geven op je uitnodigingen en mensen daar zelf invulling aan te laten geven.
En wat is er nou belangrijker? Dat al je goeie vrienden komen of hoe ze er uit zien?