Waarom weten wij niet zoveel van de pre-historie af?

Ik weet het wel, maar misschien als jullie hier antwoord op geven, kunnen wij mensen helpen met bijvoorbeeld huiswerk van de geschiedenis, of bijvoorbeeld een spreekbeurt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huiswerkopdracht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een rare vraag!
Wie bedoel je met 'wij'? Bedoel je 'de mens', of bedoel je 'wij scholieren die niks van geschiedenis weten'?
En waarom stel je een vraag, en zeg je gelijk dat JIJ het wel weet?
De rest van je aanvullng snap ik ook al niet.

Antwoorden (6)

Als je het weet? Geef dan zelf het antwoord.
Je wilt een bevestiging of je weet het niet.

Maar dat komt omdat er toen geen geschreven bronnen waren. De historie begon ergens in 3000 V.C omdat de Egyptenaren een schrift hadden. Toen kwam de Historie. En vanaf Christus hebben we de jaartelling van 0 - 2010
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij weten niet zo veel van de pre-historie af, omdat we als we het nodig hebben voor huiswerk, altijd even gaan zoeken op google, ook aanbevolen voor spreekbeurten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik voor mij persoonlijk spreek: het is niet mijn vakgebied, ik heb er niet voor gestudeerd en ik heb er geen interesse in.
Daarom ben ik geen expert en wil ik die niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn geen geschreven bronnen uit die tijd... het heet PRE-historie omdat het een tijdperk was nog vóór de historie, de oudheid etc etc... maar er zijn dus geen geschreven bronnen gevonden... alleen maar potjes en botjes :) en aan de hand van een vrij beperkte hoeveelheid gevonden voorwerpen, moeten we een geschiedenis schrijven... je snapt wel dat dat veel lastiger en vager is dan wanneer er ook geschreven stukken zijn gevonden...
uit de tijd dat de mensen begonnen met verhalen schrijven, kunnen we veel meer met zekerheid zeggen, omdat de mensen van toen dit hebben opgeschreven en wij dit zo hebben gevonden...

nou succes he... met je huiswerk... ik weet niet of je wat aan dit antwoord hebt maar goed... zo ongeveer is het mij altijd uitgelegd op school...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze site is niet bedoeld voor: "helpen met bijvoorbeeld huiswerk van de geschiedenis, of bijvoorbeeld een spreekbeurt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij er ons niet te veel in willen verdiepen en liever voorgebakken antwoorden krijgen op sites als GV.
Er is over de pré-historie veel literatuur te vinden,dus duik er eens in.