welke (dakdraagbaar) racezeilbootje voor volwassenen?

ben aan het kijken naar een (op het dak) vervoerbaar snel zeilbootje. Heb een RS FEVA bekeken op internet maar zie dat er veel gesproken wordt over een junior (jeugd) klasse. Klopt dit?

Wat is nou een ideaal zeilbootje (liefst wel met grootzeil en fok) wat ik op mijn dak kan vervoeren, lekker snel is en met 2 volwassenen gevaren kan worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

een laser ? of een piraatje hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervoerbaar, snel en met twee personen te zeilen denk ik aan aan cat. Maar dat blijft meestal niet droog, zeker niet als het wat harder gaat waaien.
Ik heb deze zomer opvallend
veel Valken gezien. Die kan weliswaar niet op een standaarddak (personenauto) maar een trailer is op zich niet zo duur, zeker in het circuit niet. Voordeel van een Valk is niet alleen een zeer behoorlijke snelheid, het is ook een stabiele boot en je kan er ook mee op ruim water. En met een tentzeil over de giek heb je meer ruimte dan een driepersoonstent. Veel bergruimte bovendien.
De junior klasse heeft te weinig drijf voor twee volwassenen. De prijzen voor tweede hands boten zijn momenteel erg laag.