Hoe moet ik een pompoen uithollen? Kan het ook met groene pompoenen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Zet de pompoen zo neer dat hij blijft staan. Snij eventueel aan de onderkant een klein stukje eraf, zodat de pompoen stevig kan staan.
Dan snij je aan de bovenzijde een kapje eraf, dit wordt de deksel. Dit kun je bijvoorbeeld zigzaggend doen, lekker crea.

Dan ga je uithollen. Ik doe dit altijd met een ijslepel. Deze zijn lekker hol. Maar ook de appelboor en scherpe mesjes komen goed van pas. Let goed op dat je de wand overal even dik laat. Ligt een beetje aan de grootte van de pompen, maar bij die kleine oranje houdt ik altijd een centimeter aan.
Bewaar de inhoud maar, want dat is zo lekker in de soep!
Maak met een appelboor drie gaten in de deksel. Anders gaat het kaarsje steeds uit.

Dan kun je de pompoen gaan versieren. Je kunt dit op twee manieren doen:
1. met een mes of appelboor er figuren uitsnijden.
2. met een apart mesje figuurtjes maken in de 'huid' van de pompoen, maar er dus niet helemaal doorheen. Zo krijg je met een kaarsje erin hele sprookjesachtige figuren!

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
En volgens mij kan het ook met groene pompoenen, de vraag is alleen of het dan ook zon gezellig ding wordt.
Proberen zou ik zeggen, en laat het me weten~!