Anders zouden in het woord hoofdpijn het stukje pijn hebben weggelaten hebben, het is een feit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pijn voel je door zenuwen en je hersens zijn zover ik weet een en al zenuw....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het in je hoofd zit, en je dus voortdurend bezig houdt. Afleiding helpt niet (wat bijvoorbeeld bij een zere vinger of een zere knie nog wel eens wil werken), en je kunt ook helemaal niets anders meer. Stilhouden werkt ook niet - waar je een zere rug of buik als je stilligt soms gewoon even niet voelt.
De pijn is op zich niet erger of minder erg dan andere pijnen, maar het feit dat het in je hoofd zit en je dus voortdurend bezig houdt, waardoor je je op niets anders meer kunt concentreren, maakt het zo erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijn is een waarschuwing van je lichaam.
Als er met je hoofd iets aan de hand is, zou dat heel erg bedreigend kunnen zijn voor het functioneren van de rest van je lichaam.
Er hoeft maar een heel, heel , heel klein beetje iets aan de hand te zijn in je hoofd en alle alarmbellen rinkelen volop.
Mooi mechanisme, maar kan ook hinderlijk zijn.