Welke leuke dingen kan je allemaal doen met Google Earth?

Ik verveel me enorm en een beetje over de wereld heenvliegen is ook niet echt leuk meer. Welke dingen zijn nou leuk om te zien of om te doen met Google Earth?

Volgens mij is dit geen chatvraag, aangezien ik om advies vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Je kunt een rondleiding in google earth maken waarbij je zelf filmpjes en foto's invoegt en de tekst inspreekt. Zet er nog (evt met sketchup) zelfgemaakte gebouwen in en je bent weer een middag van de straat. Het leuke is dat jij je rondleiding naar vrienden en bekenden kunt sturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je kan toch de straat views doen zoek straten op op internet en loop door straten van andere is wel leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan op internet coördinaten zoeken van aparte gebouwn, er is zoals een gewouw in de vorm van een svatika of te wel een hakenkruis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan je huis eens opzoeken of een leuke stad 'bezoeken'.
Je kan eventueel ook een vorige vakantiebestemming bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beeld bekijken van uw huis, school of een andere plaats op aarde: klik op Vliegen naar. Geef de locatie op in het invoervak en klik op de knop Zoeken starten. Dubbelklik in de zoekresultaten (deelvenster Plaatsen) op de gewenste locatie. U vliegt vervolgens met Google Earth naar deze locatie.
Knop Zoeken

Een wereldreis maken: vink in het deelvenster Plaatsen het selectievakje bij de map Bezienswaardigheden aan en klik op de knop Tour starten:

Een routebeschrijving van de ene naar de andere plaats opvragen en de route vliegen (volgen): zie Routebeschrijvingen zoeken en De route afleggen.

Andere coole locaties en interessante functies bekijken die door andere Google Earth-gebruikers zijn gemaakt: vink in het deelvenster Lagen het selectievakje bij Community Showcase aan. Er worden interessante plaatsmarkeringen en andere plaatsen weergegeven in de 3D-viewer. Dubbelklik op de interessante plaatsen om deze te bekijken en te verkennen. Zie Interessante plaatsen gebruiken voor meer informatie.

Een plaats in 3D bekijken: dit is vooral leuk voor heuvelachtig terrein en berglandschappen, zoals de Grand Canyon. Ga naar een locatie (zie nummer 1). Wanneer de locatie wordt weergegeven, kunt u de schuifregelaar gebruiken om het terrein te kantelen. Zie De navigatieknoppen gebruiken en Heuvelachtig terrein kantelen en weergeven voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
al je familie en vrienden lokaliseren, even het huisje bekijken en markeren zodat ze altijd makkelijk terug te vinden zijn. :)

je favoriete plekken markeren

leuke reisdoelen voor in de toekomst markeren.
13 jaar geleden
ik zit zelf wel eens op deze site: http://www.streetviewnederland.nl/
daar staan opmerkelijke plekken gemarkeerd. Bijvoorbeeld een man die op straat ligt of een plek waar het binnen 10 meter ineens winter wordt.