Wanneer gaat mijn poes bevallen?

Mijn zwangere kat is sinds vorige week heel rustig en eist wat meer aandacht, verder vertoont ze geen abnormaal gedrag.

De haren rond haar tepels zijn ook sinds ongeveer een week uitgevallen en zijn wat gezwollen.

Hoe lang duurt het nog ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Kijk even bij de eerste bron, iemand die (ongeveer) hetzelfde heeft meegemaakt!
En bron 2: Alles wat je nodig hebt.

Wens je poes succes en alvast gefeliciteerd met de kittens :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is makkelijk te onthouden: een mens draagt 9 maanden, een poes 9 weken.
rond de derde week gaan de tepels wat opzwellen.
het kan dus nog wel even gaan duren.
geef de poes vanaf nu hoogwaardig voer (kittenvoer), en plaats een aantal kartonnen dozen (niet van fruit ivm insecticide) her en der, zodat ze kan kiezen.
leg hier fleece lapjes of flanellen lakens in.
badstof is niet geschikt, omdat de kittens hier met de nageltjes in blijven hangen.