hoe lang kun je last houden van een kaak die uit de kom is geweest?

Ik ben 1 week geleden naar de tandarts geweest voor een verstands kies te laten trekken. Ik lag iets scheef op de stoel met mijn hoofd en zo ging heel gemakkelijk te kaak uit de kom. Hij is terug geduwd door de tandarts en nu 1 week later is de pijn nog ondraaglijk want ik slik nog steeds paracetamol. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoelang duurt dit nog?!

Toegevoegd na 11 minuten:
de reden dat ik alleen maar paracetamol mag is dat ik 9 weken zwanger ben... anders had ik wel iets zwaarders genomen! want lig er snachts wakker van.

Toegevoegd na 14 minuten:
ben gisteren terug geweest naar de tandarts en de wond van waar de kies had gezeten zag er hartstikke mooi uit.. dus het is puur de kaak. de tandarts zei idd dat het nog wel even kon duren... maar ja... heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt en hoeland heeft het geduurd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Het beste antwoord

Ik heb het een aantal jaren geleden zelf ondervonden, Ik nam een hap uit een gehaktbal en toen schoot de kaak uit de kom. Heb hem zelf met een klap er weer "ingezet" en had daardoor mijn kaak gekneusd. Ik mocht de 1e 2 weken alleen gemalen eten eten, of pap. In totaal toch wel een week of 4 last gehad.
Probeer het 's nachts eens met een warm washandje of kruik, dat verzacht ook wel de pijn, mits het van de kaak is.

Succes en beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De pijn kan ook door de verstandskies komen. Misschien is het gaan ontsteken.

Ik zou niet langer wachten, maar terug gaan naar de tandarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je pijn met paracetamol kunt bedwingen, valt het nogal mee. Meestal krijg je hiervoor een of ander paardenmiddel.
jc54
13 jaar geleden
Bij het uit de kom gaan van een gewricht, worden alle spieren die het gewricht op zijn plaats houden, uitgerekt, het kan best nog heel lang duren voordat alles weer normaal is, weken, zoniet maanden, wel zal de ergste pijn langzaam minder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeel lang