Hoe anders is de jeugd nu vergeleken met de jeugd van zo`n 20 jaar geleden ?

O.a het gedrag naar hun ouders toe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Het beste antwoord

Minder respect naar ouderen / ouders toe denk ik. Ook grappig, niet alleen het gedrag naar de ouders toe, ook hoe ouders reageren op praat van de kinderen. Hoorde een kooter uit de buurt tegen zijn vader zeggen: "Nee jonguh, dat is niet zo!". (koter was een jaar of 5 schat ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tja da's duidelijk, wij waren (en zijn dat nog natuurlijk) veel liever, respectvoller, beter, behulpzamer, leergieriger, galanter etc etc etc.

Toegevoegd op 10-05-2009 20:08:44
Ik vergat zorgzamer, gehoorzamer en behulpzamer.

Toegevoegd op 10-05-2009 20:09:27
wij deden zelfs de afwas nog, moet je nu eens mee aankomen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een andere kijk tegen de jeugd van tegenwoordig. Maar ik was 20 jaar terug (16) zeker net zo erg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opvoeding lijkt steeds meer buiten huis&gezin te gebeuren. Beide ouders hebben carriere en/of moeten de te hoge hypotheek ophoesten. Kinderen bivakkeren op school, overblijfmoeders, BSO, NSO, creches.... als ze de foetus konden afdragen zouden ze het ook doen. En als het kind er is hebben ze recht op crechevergoedingen, kinderbijslag, schoolboekenvergoedingen........ Kind is economisch object geworden wat meer door de buitenwereld wordt opgevoed en betaald dan door de ouders zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk net zo. Alleen is hetgeen wat vroeger vreemd was nu heel normaal waardoor het lijkt alsof vroger beter was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets veranderd.
Het geklaag over 'de jeugd van tegenwoordig' is van alle tijden. Alleen hebben ouderen de neiging om hun eigen jeugd te romantiseren.
14 jaar geleden
Ik denk dat het hen aan ruimte ontbreekt om zich uit te leven op een manier dat anderen er GEEN last van hebben. Dan denk ik ook dat er bij een aantal te weinig tijd en aandacht gegeven wordt om hen bij te sturen en te leren wat normaal is. Dat is een basisbehoefte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is leuk dat je net die twintig jaar noemt.
Ik zie namelijk dat er na elke 20 jaar zo'n beetje een revival is.
Zo ging ik in de jaren 80 erg veel uit en was de human beatbox en breakdance erg populair.
Iets dat ik nu weer terug zie.
Wat dat betreft verandert er niet zo heel veel.
Maar toch is mijn antwoord anders.....

Antwoord op je vraag: Ja anders namelijk de ervaring die de jeugd twintig jaar geleden had + 20 jaar ontwikkeling + een eigen stukje inbreng.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dora;

Ik moet dan zo'n dertig jaar terug gaan, maar dan nog is er in wezen niet zo gek veel veranderd. Hooguit dat de jongeren van nu (nog) mondiger zijn geworden en dat de ontwikkelingen veel sneller gaan.