Waarom kan je een pizza sneller bij je thuis krijgen dan een ziekenwagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de kwaliteit van de pizza, kan dat een prima volgorde zijn.
Eerst de pizza en zodra je die op hebt, staat de ambulance voor de deur.

Het beste antwoord

Toevoeging aan de reeds gegeven correcte antwoorden:

Pizzazaken moeten aan hun omzet denken en zullen dus altijd streven sneller te zijn dan hun concurrent. Want waarom zou je pizzabaas A. bellen als pizzabaas B. er 5 minuten eerder is?

Toegevoegd na 58 seconden:
Ambulances zullen ook hun uiterste best doen om zo snel mogelijk ter plekke te zijn, maar wel veilig, in tegenstelling tot de meeste pizzascooters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ha, die Lizzy01;

Omdat ambulancechauffeurs wel weten hoe ellendig het is om achterin te liggen in plaats van voorin te zitten en de meeste pizzakoeriers niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pizzaria's heb je in veelvoud in vele wijken zitten. Ambulances moeten bij een ziekenhuis vandaan komen, hierdoor is vaak de afstand ziekenhuis - huis, groter dan afstand pizzeria - huis.

Bovendien worden pizza's meestal op brommers/scooters bezorgd, dat doen ze niet voor niks, dit is de snelste methode om binnendoor ergens te komen, ze rijden makkelijker door rood, snijden dingen af, geen last van files etc.

Een ambulance die nadat iedereen in de ambulance zit (meer dan 1 persoon in tegenstelling tot de pizzakoerier) druk wegverkeer moet passeren is afhankelijk van de auto's die voor hem opzij gaan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet te hopen dat ik ooit een ambulance nodig heb die stopt voor het rode verkeerslicht of achter in de file gaat staan !
sterredag
13 jaar geleden
Soms is er een ambulance nodig terwijl het geen spoedgeval is, in zo'n geval geen sirene, geen nood, en dus ook stoppen voor het rode licht. achterin de file staan moet je wel, met de spitsstroken van tegenwoordig op de snelweg of in de stad niet altijd extra ruimte, en auto's gaan niet altijd even vlug opzij, dan ben je er met een scooter echt sneller langs
als het ambulance personeel ook op een brommertje komen met achter op hun rug een brancard kunnen ze net zo snel zijn bij jou..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is dat wel de reden waarom die pizza koeriers zoveel ongelukken maken!
Brommertjes racen nu eenmaal overal tussendoor met alle gevolgen van dien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vragen om een ambulance loopt over meerdere schijven en het heft dus tijd nodig. Ook zijn er niet zo veel ambulances,als er pizzakoeriers zijn, dus een pizzakoerier zal over het algemeen sneller ter plaatse zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat er beduidend meer pizzakoeriers zijn dan ziekenauto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat de stelling niet klopt, Ambulance moet er met 15 minuten zijn. De meeste pizza's hanteren een max bezorgtijd van 30 minuten.
Als je belt voor de pizza moet deze worden gemaakt en bezorgd. Als je een startpunt neemt wat voor beiden gelijk is denk ik toch echt dat de ambu eerder is.