Volgens de Van Dale

pa·nisch bn (als) in paniek

pa·nie·ke·rig bn, bw (als) in paniek verkerend

Heeft dus dezelfde betekenis.
Bronnen:
13 jaar geleden
ik vind panisch wat sterker dan paniekerig.
iemand die panisch is, is kompleet in paniek.
iemand die paniekerig is, zit tegen paniek aan.
13 jaar geleden
Panisch is het bijvoegelijk naamwoord van Paniek.
Dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee panisch wil zeggen bv ..oh ik zag een spin op de muur pff ik werd helemaal panisch ervan
paniekerig wil zeggen .. de buurvrouw riep want pietje viel met zijn fiets en ik zag bloed uit zijn mond ik werd er paniekerig van ik wist niet ...blabla
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
panisch
Uitspraak: ˈpaniʃ Bijvoeglijk naamwoord als iets voortkomt uit paniek `een panische angst voor spinnen` '
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/panisch

panisch
Spreekwoorden: (1914) Een panische schrik,
d.w.z. een geweldige, groote schrik, zoo genoemd naar den Griekschen veld-, bosch- en herdersgod Pan. Volgens Baumeister, Denkmäler des klass. Altertums II, 1149 ‘ist die Sage vom panischen Schrecken hervorgegangen aus dem Grauen vor plötzlichen Tönen in der '
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_

panisch
[bijvoeglijk naamwoord]• wat gepaard gaat met grote schrik of angst
vb:hij is panisch voor wespen
bijvoeglijk naamwoord: pa-nisch
panischer
'
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_P/W6

panisch
1) Als in paniek 2) Angstig 3) Vervuld van redelose angst '
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

Paniek is een plotselinge hevige schrik of angst
dus beide kunnen even erg zijn
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min ?
goede samenvatting !
paniek
Plotselinge, algemene, hevige schrik of angst veroorzaakt door een reëel of verondersteld gevaar, die leidt tot buitensporige of onoordeelkundige pogingen om zich daarvoor te beveiligen

panische schrik
Afkomstig van de God Pan. Een panische schrik is een plotselinge, algemene, maar ongegronde schrik. '
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paniekerig komt vaak voort uit het karakter van de mens, even geen voeldoende overzicht meer hebben, geen vat op de situatie, gebrek aan zelfvertrouwen.

Panisch is een ziekelijke reactie zonder eigenlijk een goede oorzaak te hebben, het totaal verkeerd inschatten van een situatie, het in zich zelf gekeerd raken en daardoor angsten ervaren.