Hoe wordt de "ranglijst" bij de rubriek Populaire vragen bepaald?

Ik vraag me dit af, omdat ik twee dagen geleden de vraag "Ga je naar de hel, als je zelfmoord pleegt?" gesteld heb. Hierop zijn 26 reacties binnengekomen.
Toch staat boven mij de vraag "Waarom heeft iedereen een TV?" van BvB. Hierop is 24 keer gereageerd (de laatste keer 2 dagen geleden) en de vraag is een week geleden al gesteld.

Wat ik altijd dacht is dat de ranglijst gemaakt wordt aan de hand van het aantal antwoorden in combinatie met de tijd. Dus het aantal antwoorden per seconde of zoiets.

Maar nu ik wordt afgetroefd door een vraag met minder antwoorden en die al in de vergetelheid is geraakt, vraag ik het me toch af.

(Ik bedoel eigenlijk dat je de vragen rangschikt naar populariteit in plaats van datum. Dat is niet echt een rubriek...)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien dat ook gekeken wordt naar trefwoorden (in de vraag en bij de vraag) die populair bij zoekmachines zijn. Tv is populairder bij Google dan zelfmoord.

Het beste antwoord

Als je de twee genoemde vragen bekijkt, zie je onder meer dat de TV-vraag een heel stuk meer reacties heeft dan jouw vraag. Dit zou zomaar een factor kunnen zijn die ook meespeelt bij het bepalen van de populariteit. We kunnen in ieder geval concluderen dat populariteit wordt berekend op basis van méér dan alleen aantal antwoorden en de verstreken tijd.

Toegevoegd op 10-05-2009 17:13:25
Ook zie ik nu dat de TV-vraag een stuk vaker is aangemerkt als 'Goeie Vraag!' dan jouw vraag. Ook dat kan meespelen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, je hebt gelijk... hmmm... zal het daar wel aan liggen.

Andere antwoorden (2)

Er zijn ook deelnemers die geen antwoord, maar een waardering geven als het antwoord dat zijn geven al is gegeven. Misschien telt het aantal reacties en vragen i.p.v. het aantal antwoorden. Bij waarderingen per antwoord is niet altijd te zien of wie er heeft gereageerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik dacht altijd dat het de keuze was van de moderators hier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hebben wij geen invloed op ;-)