waarom moet er als de straat word opengebroken dit altijd 2of 3 keer gebeuren

bv eerst zijn ze met de glasvezel bezig nog geen maand later met het gas is dit niet zo te plannen dat dit in 1x gebeurt is er niet ergens een databank waar in dit geregistreerd word

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Dit bestaat er al zolang als de mens in de grond zit te wroeten en heeft alles met geld te maken, regeltjes en wel of geen afspraken.
Bij iedere handeling is er een ander bedrijf bezig, dit bedrijf heeft een offerte gemaakt voor een bepaalde klus.
Incl. het opbreken van de straat en het weer dicht maken.
Stel de straat is net open voor het gas en de mensen van de glasvezel willen direct het kabeltje er in leggen, dan zou je zeggen, even goed afspreken met elkaar, maar ja, nu loopt het werk van het gas een dag uit, dan staan wel die anderen van de galvezelkabel al te wachten, of anders om, de glasvezelkabel mannen zijn twee dagen te laat, maar de straat ligt dan wel open.
En dan heb je het gezeur, als de een de straat niet dicht heeft gemaakt voor de ander, maar wel in de offerte zit, hoe moet dat dan, later terug komen als de andere klaar zijn, en als het ook in de offerte van de kabel mensen zit, moeten die dan de anderen betalen voor het dichtleggen van de straat?
En hoeveel dan?
Dus doet een ieder zijn eigen klusje en maken de straat weer dicht en breken de anderen de straat weer open.
Op de een of andere manier kunnen, of willen we niet samen werken en kost het de gemeenschap bakken vol extra geld.
Zou het geen betere oplossing zijn, om bij de aanleg van de straat er direct ondergrondse kabelgoten te maken, waar vanuit centrale punten de kabels er gewoon in geschoven worden, dat zou pas veel geld besparen!!!
Maar de mens is gewend geraakt aan zijn tobberige manier van handelen en gaat er lekker mee door.
Gaat toch goed zo?
Kunnen we allemaal wat verdienen!
En zo tobben ze maar door.
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hahaha,
Jij woont zeker in Enschede!

Dat meot omdat inderdaad, de onderdelen niet met elkaar samen praten. De planning gebeurd nl niet door de gemeente, maar door de nutsbedrijven zelf. Hier is een hele grote winst te halen door dit tegelijk te doen. Maar ja.. Wie gaat dat coordinderen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat komt omdat ze allemaal langs elkaar heen werken ..helaas en t moet geld blijven kosten..onnodige kosten..geld wat beter besteed kan worden