Vergoeding CAO schoonmaak

Hallo,

Mijn echtgenote werkt in de schoonmaak branche, nu staat er in de CAO (1-1-2010 t/m 31-12-2011) in artikel 34 het volgende:

Indien de werknemer niet aansluitend werkzaam is op twee of meer objecten en de tijd tussen de beëindiging van de werkzaamheden op het eerste object en de start van de werkzaamheden op het tweede object minder dan 5 uur bedraagt, wordt vanaf het tweede object een vergoeding van € 1,50 bruto per opkomst betaald.

Mijn echtgenote draait de volgende diensten:

van 8:00 uur tot 10:00 uur politie buro Hoensbroek voor Hago
van 14:00 uur tot 15:00 uur Makro Nuth voor ISS
van 16:00 uur tot 18:00 uur UWV Heerlen voor ISS

Volgens ISS heeft zij geen recht op de bovenvernoemde vergoeding.
Is de stelling van ISS correct, wat wordt hier precies bedoeld met vanaf en tellen in deze situatie alle drie de objecten mee ook al zijn zij voor twee verschillende werknemers.

P.s. In de CAO (1-4-2008 t/m 31-12-2009) was in artikel 31 deze vergoeding ook al opgenomen.

Ik ben benieuwd naar eventuele antwoorden.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Antwoorden (3)

Lastig.

Uiteraard is er sprake van 2 werkgevers (Hago en ISS) dus daar geldt de regel niet (tussen eerste en tweede object). Bij het derde object kan er sprake zijn van aansluitend, omdat de objecten ver van elkaar liggen? Dat zou de enige reden zijn die ik zou kunnen bedenken waarom de regel niet geldt.

Maar dat kan ISS of de vakbond je nog veel beter uitleggen, verwacht ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort vragen kun je het best aan de vakbond voor leggen.
jc54
13 jaar geleden
Hangt ervan af hoeveel contracten zij heeft.
Met dat contract van Hago heeft ISS natuurlijk niets te maken, dus voor de opkomst om 14.00 uur krijgt ze geen €1,50.

Normaal gesproken moet ISS €1,50 voor de opkomst van 16.00 uur betalen (want daar zit 1 uur tussen).
ISS kan er alleen onderuit als ze uw vrouw twee losse contracten geven, een voor Makro en een voor UWV.
Maar dat mogen ze niet doen en in dat geval kunt u uw recht halen via de vakbond, of anders bij het 'Juridisch loket' bij u in de buurt.