hoe komt het dat ik rechts sterker ben dan links terwijl ik beiden samen train met optrekken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Het beste antwoord

Omdat je onbewust meer met rechts doet dan met links.
Je doet dit je levenlang, elke dag, dus is je rechterkant meer ontwikkeld dan je linkerkant.
Dit is normaal, en is bij ieder mens zo.
(Tenzij je links bent natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk ben je dan rechtshandig. Je moet dan ook de trainingen optellen van het dagelijkse leven, zoals schrijven (met rechts). Schrijven kost niet veel kracht, maar als je het dagelijks doet, dan zal je rechterarm/hand toch sterker zijn dan links.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je met rechts trekt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen zijn aan hun schrijfhand sterker. Die wordt ook wel de voorkeurshand genoemd. Die hand gebruik je voor vrijwel alles. Schrijven natuurlijk, bij tennis, autorijden enz. Het feit dat jij zowel links als rechts traint is niet voldoende om de kracht in links gelijk te maken aan die van rechts (en bij linkshandigen andersom)

Er zijn wel mensen die tweehandig zijn, zoals ik. Als je met mij een potje badmintont word je gek van mij. Want ik kan beide handen gebruiken waardoor je het veld wordt rondgeslagen. Het grove hand is dus rechts, maar het fijne werk zoals schrijven doe ik links
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat je met rechts handiger bent. Het lijkt dan sneller of links minder sterk is, maar dat is niet zo omdat, zoals jij al zegt, met beide evenveel traint.