Wat is het verschil tussen een rommelmarkt en een vlooienmarkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
8.8K

Het beste antwoord

Bij een vlooienmarkt betaal je entree en de standhouders betalen huur voor hun kraam. Een rommelmarkt is meestal voor een goed doel. Bv een kerk of vogeltjesvereniging willen hun kas spekken of het gebouw opknappen. Dus een vlooienmarkt is puur een commerciële aangelegenheid en een rommelmarkt meer een ideële. Maar allebei altijd even leuk om te snuffelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij mijn weten is er alleen een verschil in de naam, verder is het hetzelfde.

Alleen vind ik rommelmarkt hygienischer klinken dan vlooienmarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
is inderdaad gewoon hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind vlooienmarkt leuker klinken.
Wij gaan soms lekker vlooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die momopoyolo, 't is net een aapje :)
Er is geen verschil tussen beide.
Al heet het rommelmarkt, jaarmarkt, markt, bazaar, vlooienmarkt of braderie.
Het is allemaal het zelfde.
Plekken waar je veelal 2e hands spullen kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is geen verschil tussen rommelmarkt en vlooienmarkt. Op beide markten mag je alleen gebruikte spullen verkopen. Dit in tegenstelling tot bazar en braderie, daar mogen wel nieuwe artikelen worden verkocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rommelmarkt of vlooienmarkt : het komt allemaal op hetzelfde neer. Het zijn evenementen waar mensen hun spullen kunnen verkopen. Vaak moet je je inschrijven en moet je voor een kraam betalen, zodat de organisatie de organisatiekosten terug verdiend en eventueel ook wat winst maakt. Op een rommelmarkt wordt er vanalles verkocht: van oude elektronica tot sieraden tot speelgoed. De kraampjes worden bezet door mensen die eenmalig mee doen aan een rommelmarkt (bijvoorbeeld na en verhuizen of grote schoonmaak) en er zitten echte handelaren tussen. Die handelaren doen aan meerdere rommelmarkten per jaar mee en gaan zelf op rommelmarkten ook op zoek naar koopjes om daarna zelf weer te verkopen. Bij de deelnemers die eenmalig mee doen, vind je meestal de mooiste spullen.