wat kan ik doen als je bedreigd wordt via sms en zelfs met de dood en de politie er niets aan doet of kan doen

Toegevoegd na 1 uur:
we hebben aangifte gedaan en de politie is er mee bezig en die kunnen tot nu toe weinig doen alleen wachten op microsoft amerika die zijn nu bezig de ip adressen uitte zoeken want het is zo dat ze van een sms site komen waar je gratis sms kunt versturen we zijn er druk zelf ook nog mee bezig uit te zoeken en we weten ook nog niet wie er precies achter zit maar ik moet er ook niet achter komen en dat het blaffende honden zijn hebben we ook al vaker gehoord zelfs van de politie zelf maar ze weten alles over ons wanneer we weg gaan wanneer ik alleen thuis ben dus ik ben het helemaal zat we worden nu al meer als een maand bedreigd en het houdt niet op we reageren er niet op helemaal niets we worden alleen als we weg willen of gaan of als we alleen zitten of als ik alleen weg ga dan krijg we altijd smsjes het gaat zover dat ze schrijven dat we worden dood gemaakt en alles

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Antwoorden (6)

iedergeval beginnen met een nieuwe simkaart met een ander nummer erop kopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorg er eerst voor om het bewijs veilig te stellen. Dus sla de sms-jes op en ook de nummers waarvan ze verstuurd worden. Verder raad ik aan hoe dan ook aangifte te doen van bedrijging, wettelijk gezien mag dit niet, dus de politie zou jouw verklaring moet afnemen. Mocht er dan weer iets gebeuren (hopenlijk niets ernstig) ga dan daarmee weer nar de politie.

Hoe meer bewijs tegen de daders hoe sterker je ervoor staat.

veel sterkte en hopenlijk gebeurt er niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk geval aangifte doen. Bedreiging met de dood is een strafbaar feit.

Kan zijn dat er weinig onderzoeksmogelijkheden zijn voor de politie. Bijv de smsjes worden verzonden met een niet geregistreerde telefoon, zonder abonnement. Dan houdt het even op.

Het is een beetje omgekeerde wereld, maar een ander telefoonnummer nemen, kan de bedreigingen doen stoppen.

Sla verder alle smsjes goed op, zodat u ze aan de politie kan tonen bij het doen van aangifte.
13 jaar geleden
Tja het is wel erg makkelijk te traceren op deze manier
dus bewaar je smsjes doe zeker aangifte
en neem daarna een nieuwe sim
Als zelf op die nieuwe sim later weer hetzelfde verschijnt voeg dit opnieuw toe aan de voorgaande aangifte
en meldt ook dat je (opnieuw) aangifte hebt gedaan.

tja en de reden van die bedreigingen ken ik dus niet
gebruik je verstand als je denk dat dit verder gaat dan alleen pesterij.
is het alleen pesterij dan stopt het vanzelf met die nieuw sim
13 jaar geleden
Het is heel gek, maar wel waar; de politie kan hier niets tegen doen. De politie kan pas optreden als de bedreiger toeslaat. Je moest eens weten hoeveel mensen/kinderen vooral via internet, sms e.d. bedreigd worden! Het zijn vaak geintjes ,vaak pesterijen die vaak uit verveling gedaan worden. ze pakken dan de zwakste die buiten de geijkte groep staat en amuseren zich geweldig! Wat ze ermee aanrichten bij zo iemand daar hebben ze of geen weet van of het interesseert ze niet. Wanneer ze je daadwerkelijk een klap verkopen of opwachten en er zijn getuigen bij, dan kan de politie pas ingrijpen. Meestal is het alleen maar bangmakerij want voor een moord schrikt men toch terug en dan zouden ze het niet eerst aankondigen, want ik neem aan dat je weet wie er achter zit(ten). Diegene weet ook dat de politie op de hoogte is, dus die zal het wel uit zijn hoofd laten, maar ermee dreigen is dan echt om je bang te maken. Je kunt momenteel niets anders doen dan de politie inlichten, je vermoedens vertellen en de berichtjes bewaren. Misschien heeft de politie ze nodig als het te gek wordt en kan traceren waar vandaan ze komen. Als ze zien hoeveel van die berichtjes je krijgt, kunnen en willen ze er misschien wat mee.
13 jaar geleden
Reageer dan eens terug, Kom voor je zelf op!
Gratis Smsen via internet? Dan moet je toch wel je Telefoon nummer worden ingevuld. "Je kan niet smsen zonder telefoon nummer"