ik weet dat er in de noordzee haaien rondzwemmen, maar is er ooit iemand aangevallen in de noordzee / waddenzee ?

gewoon uit nieuwsgierigheid

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, zo bedoelde ik het eigenlijk niet, maar ja dat doen ze ook, niet echt een aanval maar ff een hapje om te kijke of je lekker bent.
ik bedoelde eigenlijk dat ik hier nieuwsgierig naar was XD

Het beste antwoord

Nee, er is nog nooit iemand aangevallen.

Er zijn wel ooit meldingen gedaan van Witte Haaien in de Noordzee, maar dat bleek later een Mako of Makreelhaai te zijn. Deze haaien vallen geen mensen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de soort die hier voorkomt is niet agressief richting mensen. hij is kleiner dan de soorten elders in de wereld die soms mensen aanvallen. de soort hier zien bewegende dingen met de omvang van mensen niet als potentiële prooi en gaan er dus ook niet op af. eerder andersom, ze vluchten er voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee er zwemmen alleen onschuldige haaien in de noordzee zoals de kathaai hondhaai.
haaien vallen niet expres mensen aan maar zij onderzoeken door erin te bijten daarom laten ze meestal los
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Oxygen;

De haaiensoorten voor onze kust zijn zo onschuldig dat je ze in veel dierenparken (o.a. in het Dolfinarium) gewoon kunt aaien.