ik ga aanstaande woensdag op kamp 3dagen, ik heb er wel zin in maar ik ben erg zenuwachtig wat kan ik doen om de zenuwen te verminderen? geef aub tips

ik heb het vaker voor uitjes . soms is dat wel irritand want ik zeg dan vaak dingen af. natuurlijk kamp niet. maar het zit me dwars .

Toegevoegd na 21 minuten:
ik zit in groep 8!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K

Het beste antwoord

Zie het uitje als een spannend avontuur. Zo wordt de spanning die je ervaart positief. De spanning blijft dus, en daar is niks mis mee, maar is niet meer negatief, zoals je het nu ervaart.

Veel plezier!
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

probeer jezelf wat af te leiden met andere dingen.
ga nog even wat leuks doen. lees een goed boek.
misschien nog even iets met vrienden doen.
en probeer er nog niet zoveel aan te denken.

of doe een heel verslavend spelletje waar je je gedachten even in kwijt kan
13 jaar geleden
Ga iets afleidends doen. Stukje wandelen, spelletje spelen, op GoeieVraag rondhangen enz.

Doe ook ontspannende dingen als muziek luisteren, bad nemen e.d.

Maak je niet druk, dat is nergens voor nodig. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of probeer te denken aan het moment dat je net weer thuis gekomen bent.
13 jaar geleden
Dit heeft volgens mij ook een beetje met stress te maken, Hoe tegenstrijdig het ook lijkt: probeer vooral te ontspannen in een stresssituatie. Hierdoor kun je beter nadenken en voorkom je dat je in een opwelling gaat handelen. Om te kunnen ontspannen kun je je aandacht op je ademhaling richten. Adem rustig in en uit vanuit je buik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedenken dat je niet de enige bent die het toch wel een tikkie eng vindt. Alleen durft niet iedereen er voor uit te komen. Ik neem aan dat het een soort introductie voor school is(ik heb niet gekeken of je leeftijd vermeldt dtat)
Dus n kamp met nieuwe mensen... ik zou het ook eng vinden (heb je niks aan verder) En waarschijnlijk zal niemand het die 3 dagen bekennen, maar als je elkaar wat beter leert kennen, in de loop van het jaar, en je durft dan te zeggen: "Goh vonden jullie het ook zo eng om te gaan, en wat was het leuk he?"Denk ik dat er wel zijn die het met je eens zijn
anneliez
13 jaar geleden
Ik herken dit van vroeger! Voor mij hielp het het beste als ik vlak van tevoren zo druk bezig ben met andere dingen, dat ik geen tijd heb om me zorgen te maken,
En om te voorkomen dat ik uit angst afzei, een paar mensen in vertrouwen nemen die mij konden stimuleren dat ik toch ga!

Bedenk: je krijgt meer spijt van de dingen die je NIET gedaan het, dan van wat je wel probeert. Angst is een slechte raadgever.