Moet er naast de beoordeling 'goede vraag' ook een beoordeling komen 'grappige vraag' en 'interessante vraag'?

De discussie blijft hier de kop opsteken.
Slechte antwoorden krijgen altijd een punt. Vragen waar 15 mensen een antwoord op geven geen. Dam moet toch anders kunnen?

Een prof die ik ken zei het al:"Het gaat er in de wetenschap om interessante vragen te formuleren en diagnose te stellen, niet zo zeer om het bedenken van de antwoorden en de oplossingen" :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Een uitbreiding zou zeker niet verkeerd zijn. Maar de vraag of het er komt is natuurlijk ten tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik geen verschil zitten tussen een "Goede vraag" en een "interessante vraag".
Ja, dan heb je nog een categorie "grappige vragen". Die valt bij mij inderdaad niet in de categorie goede vraag, maar is af en toe wel leuk om er een antwoord op te formuleren.
Maar de site heet : Goeievraag.nl en niet grappige vraag.nl, dus ik denk niet dat die categorie er moet komen, zeker niet omdat dan het aantal grappig bedoelde vragen waarschijnlijk enorm toeneemt en dan loop je het doel van deze site toch lichtelijk voorbij lijkt me.
(maar ja, wie ben ik..., ook goeie vraag trouwens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, op zich is een goede vraag ook maar relatief.
Als ik vraag hoe je het best fiet kunt snijden en een ander zit met dezelfde vraag is het vanuit zijn/ haar oogpunt een goede vraag.

Enfin, als antwoord op je vraag: Ik stel een vraag om een antwoord te krijgen en niet om punten te krijgen dus voor mij heeft het geen meerwaarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grappige vraag lijkt me wel leuk om dat erbij te doen maar een interessante vraag is meestal ook al een goede vraag; dus dan is het dubbelop.