Hoe spreek je host uit (van hosting)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Annswers
13 jaar geleden
zijn daar verschillende uitspraken in dan ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, maar ik wist het niet ik sprak het uit als: host (dus met 1 o)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
???
Annswers
13 jaar geleden
Ja net als in lost bedoel je. Dan begrijp ik het :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja precies.

Antwoorden (5)

Min of meer als hoost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt Loenie, maar ik dacht dat dat niet zo duidelijk zou zijn voor iemand die het niet meer weet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als [hoost]. Je moet de 'o' een beetje langer maken maar niet te lang. Kijk anders naar mijn link. Deze stuurt je naar een Engels woordenboek, het bijzondere hier is dat je de functie hebt om het woord af te spelen. Lijkt me dus echt wat voor jou!

Druk op het luidsprekertje naast het woord en je hoort een stem ''host'' zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hoost en hier is de oorsprong.
Oorsprong:
1250-1300 ; ME ( h ) Oste (N. ) < MF < L hospit - ( s. van Hospes ) gastheer, gast, vreemdeling, perh . < * hosti - pot ( ik ) s of * hos -pot ( ik ) s , equiv . aan hos ( ti ) - kam. vorm van hostis vreemdeling ( zien gastheer 2 ) + -Pot ( ik ) s , verwant aan potis gezien de macht op , troep aan worden in staat ( zien krachtig) (Vandaar , "Een het verlenen van gastvrijheid, een in kosten van gasten " ) ; CF . , met verschillend eerste elementen, Gk despótēs meester, despoot, Lith viẽšpats heer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op z'n engels.

Min of meer 'hoowst'