Mijn hond heeft vanavond een rotte vis gegeten wat moet ik doen?

Het was een behoorlijke grote vis van ik denk 40 cm zeker wel.Ik zag het te laat en ik maak mij hierover een beetje zorgen.De graat heeft hij ook opgegeten.Morgen bel ik wel naar de dierenarts.

Toegevoegd na 2 dagen:
Niks aan de hand de volgende dag ,ik heb ook niet de dierenarts gebeld.Ik heb een beetje slaolie over zijn brokken gedaan.Wel was mijn hond rustig de volgende dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.1K

Het beste antwoord

Vermoedelijk is dat niet eens nodig, hoor. Een beetje hond kan wel wat hebben, en uiteindelijk stammen ze af van jagende vleeseters (het laatste zijn ze nog steeds), dus een dergelijke prooi met huid en 'haar' moet hij eenvoudig kunnen verwerken.En wat wij rot vinden hoeft voor een hond nog helemaal niet rot te zijn ; die eten wel viezere dingen. Pas als je merkt dat het niet goed gaat - veel braken, tekenen van pijn oid is het verstandig de dierenarts te bellen. Dikke kans echter dat dat niet nodig is, en het beestje de hond uiteindelijk langs de natuurlijke weg weer verlaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De hond kan net als de mens er een voedsel vergiftiging van krijgen
Ik ben zelf eigenaar van een hond en zou niet tot morgen wachten
Ik zou nu nog de dierenarts bellen voor advies

suxses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen. Op zich kan het niet zo veel kwaad. In het ergste geval gaat hij alles weer overgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enige wat je best doet is voor de stank van zijn bek wegblijven. Honden begraven vaak zelf vlees om het wat te laten "rijpen" zodat ze het later makkelijker kunnen eten. Het kan dus geen kwaad. Wat betreft die graten, kan je eventueel met je hond gaan wandelen zodat hij wat gras kan eten : dit geeft een natuurlijke bescherming tegen scherpe voorwerpen (zoals stukken bot) in zijn maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht morgen een heleboel losse of plukken haren.
Door het eten van zo'n hoeveelheid vis kan de hond in één keer zijn rui haren kwijt zijn. (eigen ervaring)
Overigens eten honden vaker wel eens wat rot is. (kijk maar eens naar wat ze uit een prullenbak kunnen graaien). Hoe meer het stinkt hoe lekkerder ze het vinden en er zelfs in rollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Honden stammen af van de wolven, welke voornamelijk aaseters zijn. Hun systeem is heel anders qua vertering dan die van ons. Dit kan eigenlijk weinig kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen zorgen maken. mijn hond eet ook de raarste dingen maar spuugt het gewoon weer uit. ik zal je hond wel een beetje goed in de gaten houden. je weet maar nooit als hij zich anders gaan gedragen of slomer word of er ziek uit ziet moet je naar de dierenarts gaan anders niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de eerste plaats wil ik wel vermelden dat ik géén dierenarts ben. Ik spreek hier enkel uit ervaring. Zelf heb ik een sloeber van een hond die niks liever doet dan onze vuilniszakken open te halen en er uit te pikken wat hem aanstaat. Het gaat hier dus ook vaak om rotte voedingswaren. Hij ondervindt er blijkbaar geen last van, hij wordt er alleen supervet van, tot onze wanhoop natuurlijk!