snuiten zoals wij kunnen dieren niet. Ze kunnen wel proesten een soort niezen.

Toegevoegd na 20 minuten:
dat heb ik ook gezegd proesten of wel niezen maar niet snuiten. bij snuiten gebruik je je handen om je neus leeg te snuiten blazen
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honden en katten (en katachtigen) niezen heel gewoon zoals wij (al komt er geen 'hand' voor) - maar de spetters vliegen wel degelijk in het rond, hoor.
Omdat dieren het heel makkelijk kunnen oplikken met hun lange tong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat mensen zich schamen voor snottebellen die aan hun neus hangen, en dieren niet of nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook wij kunnen ons snot in de vrije natuur lozen. Het staat alleen niet zo smakelijk. Heb je wel eens wielrenners en hardlopers hun neus zien snuiten? Dieren late het dus, (als ze het al hebben) gewoon lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou de vraag om moeten draaien: Waarom snuiten mensen hun neus terwijl het, net als bij de dieren, niet hoeft?
Het kan dieren geen moer schelen of ze met een snottebel lopen. Bovendien hebben ze nooit geleerd om netjes in een zakdoek te snuiten.
Mensen vinden een snottebel vies, en hebben daar een oplossing voor bedacht: Snuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meest dieren hebben hun hoofd vóór hun lichaam en dus kan het snot gewoon op de grond vallen. Bij mensen is dit niet het geval en zou het secreet op hun lichaam vallen, wat nadelig is omdat het aanleiding kan geven tot broeihaarden van bacteriën op het lichaam. Snuiten of snuiven is dus de oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me zelfs af of mensen wel moeten snuiten. Volgens mij is het maar een gewoonte. Ik heb al 40 jaar geen zakdoek in m'n handen gehad en loop ook niet met een snottebel rond.