Weet iemand een goed onderwerp voor een referaat*?

*Een referaat is een soort boekbespreking dat je voor leerkrachten brengt. Maar er moet een boek bestaan over het onderwerp, en je moet er een 25 à 30 minuten over kunnen spreken.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.9K

Antwoorden (5)

Wat dacht je van de politieke verhoudingen tussen westerse wereld & islamitische wereld? Reuze actueel en er zijn veel boeken over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste onderwerp is altijd nog iets dat dicht bij je interesse ligt. Er bestaat over elk onderwerp wel een boek, het zou veel moeilijk zijn om iets te vinden war niets over geschreven is. misschien over betalingsverkeer door de eeuwen, om toch maar even een idee aan te dragen
anneliez
13 jaar geleden
Er zijn duizenden onderwerpen te bedenken. Het ligt er maar net welke opleiding je volgt, voor welk schoolvak het is, wat de criteria zijn die de docent hanteert. Heeft het iets met maatschappijleer te maken, dan zou ik inderdaad iets actueels kiezen (iets rondom de islam ofzo), maar je moet zelf ook iets met het onderwerp hebben. Anders houd je dat half uur niet vol. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plastische chirurgie, heb je gelijk wat mooie plaatjes én er is een goede film over door een nederlandse documentairemaakster, wiens naam mij even ontschoten is.
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Sunny Bergman maakte de documentaire Beperkt Houdbaar.
Verlegenheid! Er zijn miljoenen mensen die eronder leiden en toch is er weinig begrip voor. www.verlegenmensen.nl

Er zijn boeken over, een forum, website, cursussen, lotgenoten die je kunt interviewen.

Ander onderwerp dat ik persoonlijk interessant vind:
maatschappijkritische boeken, plaatsen in het tijdsbeeld.