is 59kg te zwaar voor een 11 jarige?

ikke weet het niet, is 59kg te zwaar voor een byna 12 jarige die 1.62 is. dus, ik ga ook naar de brugklas en dan word ik ook liever niet gespest.

Toegevoegd na 6 minuten:
maar ik laat allang het snoepgoed liggen, alleen by een vriendin/vriend zeg ik oké.
en myn moeder koopt het ook echt niet voor my.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

http://www.jouwgewicht.nl/bmi-meter.php

Er staat als ik jouw invul gewoon gezond gewicht ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het hangt helemaal van je lijf af.
En _als_ je stevig bent en mensen denken daar lollige opmerkingen over te kunnen maken, dan zeg je maar gewoon wat terug ('Ik kan nog afvallen, jij bent lelijk en dat gaat nooit over').

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je echt denkt dat je te dik zou zijn, overleg dan met je huisarts. Die kan bepalen of een bezoek aan een diëtist handig voor je is, zodat die je kan helpen, of dat dat helemaal niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx

Op deze website kun je uitrekenen of je lengte en gewicht goed zijn: in het vierkantje aan de rechterkant van de pagina begin je met invullen of je M-an- of V-rouw- bent, dan volgt de rest vanzelf :)

Don't worry! De brugklas is een poel van onzekere en heel actieve mini-volwassenen. Iedereen die niet onzichtbaar (of al overleden) is heeft de kans om gepest te worden. Hoogstwaarschijnlijk heb je een mentor/mentrix/afdelingsleider die je kan inroepen wanneer je in conflict komt met anderen en dat zelf niet meer kunt oplossen. Bijt van je af, dat is een heel goeie manier om vrienden te maken!

Toegevoegd na 1 minuut:
*van je af bijten > tonen dat je lef hebt en humor, en geen pispaaltje bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet hoor. ik ben jaren (toevallig haha) vanaf ong. die leeftijd waar ik wat ,mollig was omdat ik van natura die bouw heb) zo 59 kilo blijven wegen. Ik was slank maar stevig en ik heb zware botten. dus voor mij was het niet te veel... accepteer jezelf zoals je bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen, je bent nog veel te jong om met je gewicht bezig te zijn. De komende jaren ga je nog wat groeien en dan valt je gewicht helemaal niet meer op.

Voor je lengte ben je zeker niet te zwaar, maar zoals je zelf zegt, niet te veel snoepen, dan is er niks aan de hand.