hoe noemen ze zo een zin ?

Je moet jezelf vinden, Het is net als een puzzel je ziet pas je wie je bent als de puzzel af is.

ben je dan een filosoof ofzo ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is precies je vraag? ik snap je niet helemaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke avatar bambina !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks ;-)
capthavoc
13 jaar geleden
das net zoiets als de uitspraak Wijsheid is een als een kammetje die je krijgt als je haar is uitgevallen. geen idee van wie eigenlijk

Antwoorden (10)

Ik zou het wijsheden en citaten van Dirk 14 noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit noem ik een gevleugelde uitspraak. :)
13 jaar geleden
Dat ligt per persoon verschillend.

De een noemt ze inspirerend, stof tot nadenken, of lijfspreuken.

De ander noemt ze platitudes, nietszeggend, of cliché.

Weer een ander noemt ze nodeloos onduidelijk waar directe communicatie de boodschap duidelijker overbrengt.

Het is dus een beetje afhankelijk van hoe je er in zit (wat er, overigens, nog zo eentje is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met twee 'wijze' uitspraken ben je nog geen filosoof nee.

En zulke zinnen kun je op verschillende manieren benoemen, als 'waarheden', als 'platitude', als 'teken van teveel gedronken en/of geblowd' of als 'teken dat je nog even dieper moet nadenken en vooral heel veel moet lezen en wie weet wat er uit komt?'.

Denk er rustig over na ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tegeltjeswijsheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een metafoor. Ofwel beeldspraak hierbij maakt men gevel van een, vaak alledaags, voorbeeld om een situatie of gebeurtenis duidelijker te maken...

Toegevoegd na 1 minuut:
Gevel = gebruik... Swype nog niet helemaal onder de knie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan een uitspraak/levensspreuk/motto zijn. Hoeft niet per se van een filosoof te zijn. :P Ik ken zelf ook hele leuke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Taalkundig gezien is het een zogenaamde metafoor ; het ene gebruiken om het andere duidelijk te maken, beeldspraak. Er zit wel een filosofische lading in, een 'nadenkertje' maar die gaat niet echt heel erg ver of diep (wat overigens geen schande is hoor ; de meeste waarheden zijn nu eenmaal waarheden als koeien). En uiteindelijk schuilt er in ieder mens van tijd tot tijd wel een klein filosoofje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een "aforisme".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik noem dit een zin vol stijl en taalfouten, hoofdletter na komma, twee keer 'je'.
Dit is een citaat waarvan ik zeg "volgende keer beter"