wie ergert zich aan het feit dat ik aan het begin van mijn zinnen geen hoofdletters gebruik?

bron: zie plaatje...

extra aanwijzing

We hebben de volgende tips om je vraag te verbeteren:

* Begin je vraag met een hoofdletter.

...maar misschien weegt het gebruik van heel veel puntjes wel op tegen de niet gebruikte hoofdletters...

er was geen 'beste antwoord'... allemaal een +1 voor de moeite...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zolang je de vraag niet achterstevoren stelt en op het einde de zin niet eindigt met een hoofdletter, vind ik het best hoor...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

ik niet, doe dat namelijk zelf ook nooit... behalve in een officieel verslag. anders ben ik er gewoon te lam voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Neehoor, misschien staat het wat overzichtelijker, maar je vraag wordt er niet minder duidelijk op (en dat heeft te maken met de richtlijnen)
Niets op tegen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik niet hoor.
De vraag wordt er niet onduidelijker door.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ikke niet hoor, je gaat je gang maar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ergeren is een groot woord. Het valt me wel op dat veel mensen op internet (dit soort sites en bv ook msn) geen hoofdletters meer gebruiken.
Het stoort me echter niet. Zolang er maar hier en daar wat punten en komma's worden gebruikt blijft de tekst leesbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik niet, ik vergeet het vaak....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het een stuk irritanter als mensen een vraagteken vergeten in hun vraag op deze website.
Dan klinkt een vraag als een soort bevel, waardoor ik absoluut niet de behoefte heb om te antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Welnee joh, er zijn wel ergere dingen om je aan te ergeren, toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Liever geen hoofdletter aan het begin van een zin, dan CAPS LOCK.

Zolang je niet te beroerd bent om overige interpunctie te gebruiken, en de tekst logisch te volgen is, is dit geen al te groot probleem.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jouw vraag begint anders wel toch met een hoofdletter.
Vraagje: Wil je het uit principe niet, vergeet je het gewoon of voer je actie tegen het een of ander?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik niet hoor doe het zelf ook niet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind het een hele goede tip, nooit over nagedacht maar het maakt het leven toch weer wat makkelijker, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
k heb er geen problemen mee, doe het zelf ook amper.

Toegevoegd op 06-05-2009 22:49:37
wat is die afbeelding die bij de vraag staat?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zo te zien jij laat zelfs de eerste letter in zijn geheel weg... ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ach k is iets korter dan ik ;P
het is meer smsm taal die 'k'.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de afbeelding is een bron...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
okidoki
Wat maakt het uit een zin zonder hoofdletters of het ontbreken van andere leestekens zolang wij het begrijpen is er niks aan de hand.

Niemand is volmaakt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
maar ik wel hoor...
Ik erger me wel heel erg aan het ontbreken van hoofdletters, punten etc. Of juist een overschot aan bepaalde dingen. Dat is een tic van mij. Nog erger vind ik het ontbreken van een hoofdletter bij namen. Ik snap mensen dan ook niet die hun eigen naam zonder hoofdletter schrijven. Dat is ook een reden om me te ergeren aan het beginnen met een hoofdletter. Als er een zin staat waarin een naam zit, en die naam is dan wel met hoofdletter, en de zin niet, dan ziet het er nog stommer uit.

Toegevoegd op 07-05-2009 16:58:04
En ja, stan0611 is zonder hoofdletter! Anders ziet het er ook weer stom uit, daarbij is het een gebruikersnaam.