zie ik nu geesten ?

hallo
nu zit ik in de bureau en eigenlijk ben ik een beetje bang
want ik hebt altijd het gevoel dat er iemand mij wilt komen halen of ontvoeren en ik ben zelfs bang in het licht en laatst gisteren dus was het s'nacht en er viel zomaar plots iets hards naar beneden en ik schrok mij natuur lijk dood
toen hoorde ik in de living allerlei geluidjes en nu ik hier in mijn bureau zit en naar buiten kijk begon ik een beetje te praten tegen de boom die voor mij sta en ik vroeg of hij wil ophouden met mij bang te maken en zij als het antwoord ja is ruis dan met de bladeren en dat deed ie
en zo verder en nu durf ik niet meer naar binnen omdat plots de sleutel uit het sleutelgat viel alle dat kan toch niet zomaar gebeuren ?
en toen ik juist in de bureau binnenging schakelde de computer plots uit en dan terug aan zonder dat ik hem aanraakte
ik ben bang
wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Ik denk dat je het raam dicht moet doen zodat de wind niet meer van alles op de grond gooit en dat je de stoppenkast na moet kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zijn allemaal dingen waar een logische verklaring voor te vinden is.
het waait behoorlijk: alle bomen ruisen nu met hun blad.
dingen die wankel staan of zitten, kunnen vallen.
ook mijn pc schakelt zichzelf een enkele keer uit en weer aan.
het lijkt me heel naar om zo verschrikkelijk bang te zijn.
als je dit vaker hebt, zou ik me niet schamen, en hiermee naar de huisarts gaan.
13 jaar geleden
relax ..... soms zie je wat je wil zien .... dit spookachtige weer helpt dan ook niet mee ....en heb je misschien een geesten film gezien of zo een boek gelezen ?
dat heeft meestal ook grote invloed de dagen erna .
zoek afleiding !! ga gewoon even hier op de site leuke en gekke vragen en antwoorden zoeken ........ nou sterkte en laat je niet gek maken .........zoals de ghetto boys al zeiden ; my mind is playing tricks on me .....

Toegevoegd na 3 minuten:
nou nog een quote ; there is nothing to fear , but fear itself ...... (JFK)
je hebt niks te vrezen , alleen angst .... (slecht vertaald )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vertalen we meestal als " een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest. En dat is hier tamelijk duidelijk het geval , alleen vrees ik dat het nog net op het randje van gezond is. Of daar al net een tikkie voorbij.
als dit zo ernstig is en blijft voortduren zou ik toch maar eens een psychiater raadplegen want je hebt dringend hulp nodig
fremar
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd klinkt dit als een soort 'andersom-vraag'.
Je bent alleen thuis, voelt je niet veilig, wordt bang, en gaat dan allerlei verklaringen verzinnen voor dingen.
Er vallen wel vaker zomaar dingen, en bomen ruisen met hun blad bij dit weer (gaat vanzelf over in de winter ;p).
Alleen maken die verklaringen je alleen maar banger :-(

Ik had dit weleens toen ik nog jong was, en dan ging ik ergens zitten waar ik me het veiligst voelde, deur dicht, en proberen me te ontspannen. Of een vriend(in) bellen of chatten, dat kan ook helpen.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik alle gekke streken die mijn computer tegen mij uithaalt als bovennatuurlijk zou zien zou ik heel bang worden en hem onmiddellijk afdanken. Ik zie hem echter als een slechtwerkende machine die daardoor de indruk maakt dat hij leeft en gek is. Ik praat vaak tegen voorwerpen dus scheldt ik mijn computer uit maar ik weet natuurlijk heel goed dat ik dat alleen doe om van mijn frustratie af te komen.
Door de harde windvlagen ontstaat er vaak een luchtdrukverschil en voorwerpen die niet al te stevig staan kunnen daardoor omvallen of een sleutel kan dan net door dat rukje uit het slot vallen. Bij wind is het ruisen van de boombladeren normaal.
Je bent bang omdat je alleen bent. Maar je hebt hier niets echt abnormaals gemeld dus maak je geen zorgen. Als je bang wordt moet je afleiding zoeken: tv gaan kijken, iemand bellen, een boek gaan lezen, een spelletje op de computer gaan doen. Dan gaat de tijd ook sneller voorbij en denk je niet meer aan je angst.