Stupid listens to the heart, smart to the brains. Klopt dat?

Ik had hier pas een gesprek over. als je (qua liefde) naar je hart luistert omdat je echt van diegene houd.

waarom zou je het dan vanwege eventuele minpuntjes, die je bij logisch beredeneren vind, het dan uitmaken of het voorbij laten gaan? waarom mag je niet op je gevoelens af gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

A smart man listens to his brain, a wise man to his heart.

Toegevoegd na 28 seconden:
Het antwoord is derhalve nee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hah daar heb je een goed punt:)

Andere antwoorden (2)

Hier zit wel een kern van waarheid in...

Stel je wordt verliefd op een man die gevangen heeft gezeten wegens mishandeling van zijn (ondertussen ex). Slim zou zijn om te zeggen, waarschijnlijk kan ik beter even verder zoeken. Maar je hart zegt 'ik ben verliefd, ik wil deze vent'.
In dit geval kun je beter slim zijn... Misschien door verder te zoeken of eventueel om vooraf relatie therapie aan te gaan om ervoor te zorgen dat alles goed blijft gaan.

Dat sluit niet uit dat je OOK naar je hart kunt luisteren, maar als je slim bent denk je net even verder dan dat en hou je ook rekening met negatieve dingen. Als je alleen uitgaat van 'ik hou van hem/haar, dus alles komt goed' en verder niet meer nadenkt dan ben je inderdaad dom bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal naar mijn hart luisteren maar wel reëel blijven.