"Dan kunnen we aan de toekomst bouwen." HUH!? Hoe doe je dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

Door met zijn allen te besluiten hoe we de toekomst zouden willen zien en dan stappen ondernemen om daar aan te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat het op de een of andere manier zinvol is wat je doet.Voor de een is dat een carriere en geld verdienen,voor de ander is het gewoon lekker leven zondermeer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bouwt elke dag aan de toekomst.
Als je naar school gaat,of als je werkt.
Je bent als het ware altijd met de toekomst bezig,,of voor jezelf of voor en ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat je nu doet is op de toekomst gericht, je moet dit dus opbouwen. Stel je wilt later veel geld hebben dan begin je met ermee te zorgen dat je een goede opleiding begint waarmee je veel geld kunt verdienen. Of; je ziet het op het moment niet zitten, je verkering is net uit en je hebt nergens meer zin in. dit is geen toekomst die je je voorstelt dus ga je langzaam uit het dal klimmen waarin je zit en begint weer aan de toekomst te bouwen door te leren je ex te vergeten en je weer open te stellen voor andere vriendschappen. dat moet je ook weer opbouwen, want dat gaat niet in één keer. Hetzelfde geldt voor een scheiding, een overlijden van een dierbare, al dat soort dingen waarin je het even niet meer ziet zitten. Hier moet je aan bouwen om weer toekomstperspectief te zien.
13 jaar geleden
nagenoeg elke handeling die je verricht is gericht op de toekomst. een voorbeeld:
je loopt naar de kast om een zakje chips te halen, die je straks wil opeten.
dat is dan nog de hele nabije toekomst.
maar dan de volgende dag, ga je werken, om geld te verdienen, zodat je later ook nog zakjes chips hebt om leeg te kunnen snoepen.
dan kijken we al wat verder vooruit.
er zijn ook nog veel mensen, die geven dat verdiende geld niet ineens allemaal uit, maar leggen nog wat op zij. dat gebruiken ze pas als ze niet meer werken pensioen), zodat ze dan ook nog zakjes chips kunnen kopen. dan werk je dus echt aan je toekomst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen aan een toekomst bouwen is samen een idee hebben hoe de toekomst eruit zou moeten zien en daar dan naartoe werken.
Dus in feite heb je een doel voor ogen dat je samen met een ander (die hetzelfde doel heeft) wilt bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stapje voor stapje, dag voor dag.

Bouwen doe je bewust en met beleid.

Wat je bouwt en hoe je dat doet, dan hangt precies af hoe jij in elkaar steekt en wat voor jouw de toekomst moet zijn.