Nee. Absoluut niet. Vulkanen liggen op tectonische breuklijnne, en uitbarstingen vinden plaats op plekken waar twee platen tegen elkaar drukken. Nederland ligt niet op een degrelijke plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Nederland ligt niet op breuklijnen van aardplaten en er kan dus geen vulkaan uitbarsten. Wel kan er ooit een vulkaan in Duitsland uitbarsten waar wij in Nederland de gevolgen van zullen meemaken, maar dat kan nog duizenden jaren duren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kans bestaat jah in de noordzee heb je vulkanen (kleintjes) en die zullen ooit wel een keer uit kunnen barsten en dat kan vandaag, morgen, volgende maand, volgend jaar of over een eeuw die keus is aan moeder natuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Nederland is zo ontzettend 'veilig' want er zijn geen aardbreuken onder ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland heeft een heuse vulkaan genaamd de Zuidwal-l Vulkaan, deze is 1 kilometer hoog(!) Hij ligt alleen op 2 kilometer diepte onder de grond bij Terschelling. Deze is geologisch niet meer actief dus zal ook geen gevaar vormen.
Er zijn wel vulkanen die voor Nederland gevaarlijk zijn bijvoorbeeld de supervulkaan in Yellowstone Park (USA). Als deze uitbarst is het hier een paar maanden donker en zullen de asdeeltjes alles lam leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder nederland liggen geen breuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kans bestaat wel...
maar het gebeurt heus niet.
want nederland is piepklein!