Waarom denkt iedereen dat een duimpje omlaag -1 is?

Dit staat niet vermeld bij de uitleg over het puntensysteem:
http://www.goeievraag.nl/help/punten
Daarbij heb ik zelf in mijn puntenhistorie dit ook nog nooit zien staan. Toch zie ik regelmatig dat mensen in de reactie zetten: -1 als ze op duimpje omlaag drukken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het kan kort (steno) zijn voor 'ik geef je een duimpje omlaag'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dat is min of meer wat ik geantwoord zou hebben als jij dat niet gedaan hebt. Ik weet ook dat je er geen invloed op punten mee uitoefent, maar -1 schrijft gewoon sneller dan 'ik heb je een minduimpje toegekend'

Andere antwoorden (6)

Niet iedereen denkt dat. Ik bijv. niet.
Waarderingen met +1 en -1 zijn al geruime tijd gewoonte bij GeenStijl bij de zo beruchte 'reaguurders'. En die hebben geen puntentelling :)
14 jaar geleden
ik dacht het ook niet, zou mooi zijn als andere over andere mensen hun punten konden beslissen.
ik denk dat weimnig mensen het dachten hoor, iedereen heeft wel eens een -1 gehad en geen pumten zien verdwijnen.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij plus 1 hoort -1... logischerwijs zou dat zo zijn toch... en ken je de uitdrukking rtfm? Read The Fancy Manual, niemand doet dat toch... dus hier ook niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duimpje omlaag,geeft de mening van iemand weer, die het antwoord niet goed vindt.
Het heeft echter geen invloed op de puntentelling.Het zou fijn zijn, indien bij een duimpje omlaag ook een reactie gegeven word, met een uitleg waarom.
Maardit item is al vele malen in verschillende vormen naar voren gebracht.
Vul als trefwoord bij "zoek"maar duimje omlaag in, dan zie je veel antwoorden en suggestie's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook niet dat een duimpje omlaag -1 punt is. Dat is gewoon niet zo.
Ik maak me trouwens ook niet druk over duimpjes omlaag bij mijn antwoorden. Ik voel me niet persoonlijk aangevallen of zoiets. Is gewoon iemand die het gegeven antwoord niet waardevol vind als antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betrap me zelf er ook op dat ik het zeg als ik een duimpje omlaag geeft. Het komt om het idee dat +1 wel bestaat.
Overigens vindt ik -1 korter als "duimpje omlaag". Ze weten i.i.g. wat ik bedoel. ;)