In de schaduw denk ik zon 55 graden max??!?!? maar zorg wel voor genoeg verkoeling
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat antwoord is gebaseerd op. Ik heb op mijn 10e 6 kilometer gelopen met 55 graden (schaduwtemperatuur). En eigenlijk was ik alleen een beetje verbrand omdat de zonnebrand niet sterk genoeg was.
De hoogste temperatuur ooit gemeten in de schaduw is 57,7 *C. Dus dan zal het in de zon wel zo'n 63 *C zijn geweest. Maar in vele fabrieken worden met zulke hoge temperaturen gewerkt dat je een speciaal pak aanmoet. Dus mensen kunnen zeer hoge temperaturen verdragen, als er maar genoeg bescherming is zoals kleding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een droge sauna kan het wel eens boven de 100 graden worden. Ik hou dat zo'n 15 à 20 minuten vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat die temperatuur afhankelijk van de omgeving is, zoizo mag je lichaams temperatuur niet stijgen IVB Hyperthermie. maar waneer je op een zeer warme plek ben maar het waait redelijk en je hebt genoeg om uit te zweeten, zal dit aangenamer zijn dan op een plek waar het iets koeler is maar geen wind meer.

zoals eerder genoemd zijn er genoeg plekken waar met warmte weerende kleding wordt gewerkt, ( zoals brandweer of mensen die graag onderzoek bij active vulkanen doen) maar dit is niet echt hoge temperatuuren verdragen, in zown pak is he warm maar niet overdreven.

maar ja, welke temp. max is. geen idee het zal ook verschilen per mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het WK sauna zitten, is het de bedoeling om zo lang mogelijk te blijven zitten bij een temperatuur van 120 graden celsius. Tijdens het laatste WK is er een Rus overleden, deze had het er 6 minuten lang volgehouden. Dit zal dus ongeveer het maximum zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gerelateerd aan de luchtvochtigheid,dat is geen eenduidig antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het continu contact met water is de maximum temperatuur 50°C. Daarboven kan je het niet uithouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eiwit gaat stollen bij 3 graden, en een mes zit vol met eiwitten. Dus begeef je niet al te lang in een omgeving van 63 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht aan het mens zelf
Nederlanders kunnen minder verdragen dan Afrikanen of Egypte naren
Die wonen dichter bij de evenaar en is daar dus warmer