Hoe komt het dat er soms ineens nieuwe vragen tussen staan?

In het begin dacht ik dat het aan mij lag en dat ik gewoon eerder eroverheen had gelezen, maar inmiddels ben ik het al zovaak tegengekomen dat het geen toeval meer kan zijn.
Ik kijk iedere keer als ik inlog terug tot de vraag, die ik de laatste keer als laatste heb gelezen. Als ik alle nieuwe vragen heb gezien (en beantwoord waar ik kon) ga ik verder terug naar de oudere vragen. Hiertussen kom ik dan regelmatig voor mij nieuwe vragen tegen. Ik weet zeker dat ik ze niet al eerder heb gezien, want het gaat dan om vragen die me erg interesseren of erg opvallend zijn.
Hoe komt dat?

Ik heb inmiddels een berichtje gestuurd via 'contact'. Wie weet komt het antwoord vandaar...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben blij dat jij de vraag stelt, ik had het ook al een paar keer gehad. En dacht (net als jij) het zal wel aan mij liggen. Ben benieuwd +1 gv
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goede vraag. Ik vroeg het me ook al enige tijd af (of ik het nu wel of niet goed gezien had). Ik denk overigens niet dat het een feature is zoals iemand hieronder beweert, maar laten we zien wat voor antwoorden er nog komen op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pileus: LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allen: zie de reactie van Pim.

Het beste antwoord

De overzichtspagina's worden elke minuut ververst (met andere (technische) woorden: ze worden een minuut lang 'gecached'). Dit om de grote stroom bezoekers het hoofd te kunnen bieden.

Het kan zijn dat de vorige bezochte pagina net op een ander moment ververst is dan de huidige bezochte pagina, waardoor een vraag gedurende zeer korte tijd 'tussen' de verschillende pagina's valt. Hierdoor kan het voorkomen dat je een vraag niet ziet als je snel door de pagina's klikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pim bedankt voor je reactie en mail.
Het is me helemaal duidelijk!

Andere antwoorden (2)

Volgens mij werkt GV met het systeem dat alles direct geplaatst wordt, waarna er later een controle plaatsvind.
Ik kan me echter voorstellen dat er bepaalde gebruikers zijn die misbruik hebben gemaakt van dit systeem.
Misschien dat zij op een lijst staan en eerst gecontroleerd worden voordat de vragen geplaats worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie aanvulling in de vraag.
Om het afstropen van vragen tegen te gaan... Dus de snelle puntenjagers worden ontmoedigd snel op alle vragen te antwoorden, zo niet onmogelijk gemaakt...

It is not a bug, it is a feature
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie aanvulling in de vraag.