Hoe kan je je bril het best schoonmaken?

Die van mij wordt zo snel vies.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Het beste antwoord

Ik heb net een veel te dure bril gekocht. Toen ik hem ophaalde zei de de opticien: Ik zal hem nog even goed schoonmaken. Ik vroeg hoe ik hem het beste kon schoonmaken thuis. Hij antwoordde: "Nou, op deze manier, zoals ik het nu doe en alle opticiens: een tissue met spiritus". Dat doe ik nu, en het bevalt uitstekend. Je beschadigt daar geen coatings mee o.i.d.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik maak de mijne altijd schoon met brilledoekjes
het vies worden kun je niet voorkomen.
en met glassex word hij ook mooi schoon.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brillenpoetsdoekjes van de kruidvat helpen bij mij het beste. Die natte.
Als je die niet hebt of niet wilt kopen is de meest effectieve manier: bril onder de kraan, met een klein beetje afwasmiddel de glazen poetsen, afspoelen en droogpoetsen met een stukje keukenrol. Glimmende glazen als resultaat.

Mijn pootjes en neusvleugeltjes zijn ook vaak vies, dus als ik in bad ga, leg ik mijn bril ook een uurtje te weken in het water... wordtie brand schoon van. Geen idee of het kwaad kan, maar volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm... nooit van gehoord, maar zou best kunnen. Ik doe het eigenlijk mijn hele leven al en nooit problemen gehad of de coatinglaag eraf...
Eerst goed afspoelen onder de kraan, zodat vuil, dat krasjes bij het poetsen kan veroorzaken, er af is. Daarna kun je brilllenspray gebruiken en gaan poetsen met een schone doek, of je gebruikt de speciale natte brillenpoetsdoekjes.

Af en toe kun je bij de opticien je bril in een reinigingsbadje laten doen, zodat ook het vuil op de moeilijkst schoon te maken plekjes verwijderd wordt. Zo'n badje wordt vaak, bij wijze van service, gratis aangeboden.
13 jaar geleden
Ik neem mijn bril vaak even mee tijdens de afwas.
13 jaar geleden
ik zal geen glassex gebruiken die laten altijd een beetje waas achter. ik zou eerder een tissue met schoonmaakazijn gebruiken dat laat geen waas of strepen achter en het maakt goed vlekkeloos schoon.