Heeft er iemand suggesties voor een goedkoop en klantvriendelijk pakjesverzendbedrijf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Persoonlijk gebruik ik altijd DHL for you. Goedkoper dan TNT en je krijgt netjes een mailtje als je pakje bezorgd is bij de geadresseerde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ter compensatie van de belachelijke -, van mij ook +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje, al zal ik zelf DHL4you niet aanraden bij pakketten van hoge waarde of die snel op plaats van bestemming moeten zijn. Voor kleine pakketten van weinig waarde, die er rustig eventjes over mogen doen is DHL inderdaad een leuk alternatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt DHL doet er inderdaad minimaal 1 dag langer over dan de TNT.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DHL4you verstuurd ook naar particulieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Wolgen: Nee, hoor, ze zijn er ook voor particulieren, kijk maar eens op deze site:
http://www.dhlforyou.nl/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, moest uiteraard @lowie zijn...
Wat kan er klantvriendelijk aan simpelweg een pakketje verzenden? Knuffelen ze die dan onderweg??

Maar UPS bevalt me altijd wel goed. Snel, Correct en wat het kost? geen idee...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi. het is belangrijk waar je pakje naartoe moet voor de beste koerier. kijk eens op parcelinternational. dit is vergelijkingssite.
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Als de pakje niet te groot, dan de postduif. Is helemaal seejotwee neutraal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je wilt versturen.

UPS is erg klantvriendelijk, maar duur.
DHL4You is traag, maar goedkoop.

Bij UPS betaal je voor een pakket naar een huisadres in Nederland ongeveer 8,30 exclusief 19% btw

Je pakket wordt dan bij je huis opgehaald (dezelfde dag, meestal zijn ze met een paar uur bij je) en de volgende dag bezorgd. Ook krijg je eventueel gratis verpakkingsmateriaal, denk aan dozen en enveloppen.

Uit ervaring weet ik dat UPS het normaalste met pakketten omgaat. Vooral TNT wil er nog maar wat graag eens mee gooien.

UPS gaat 3x proberen af te leveren. Bij de eerste aflevering krijgt de ontvanger een papiertje met een code. Hiermee kan hij of zei aangeven of er naar een ander adres verzonden moet worden (bijvoorbeeld de buurman of naar kantoor). Het nadeel is dat de servicepunten vaak erg ver weg liggen.

Klantenservice is bij UPS gratis (0800 )

Bij DHL4You betaal je voor een pakket die je online boekt en betaald 4,99 inclusief BTW.

Je pakket is dan MINIMAAL 48 uur onderweg, soms wel 7 dagen. Je moet het pakket zelf naar een servicepoint brengen. Voor 1,50 extra wordt deze opgehaald bij je huis de volgende dag, waardoor de verzending met nog een extra dag vertraagd.

Toen ik mijn pakketten naar DHL4You bracht, werd er direct al mee gegooid (van de balie naar de grote stapel met pakketten naast de balie)

Klantenservice bij DHL4You is duur, namelijk 80 cent per minuut (0900)

TNT ben je neem ik aan bekend mee.

UPS heeft een hele uitgebreide traceerpagina. Je kunt precies zien wanneer een pakket een UPS gebouw binnen komt (en welk UPS gebouw in welke plaats) en wanneer deze een UPS gebouw verlaat.

Ook kun je precies zien wanneer de chauffeur onderweg is. Ook krijg je een email of SMS wanneer het pakket is afgeleverd.

Bij TNT en DHL is de traceerpagina redelijk, weinig details. Bij DHL krijg je een mailtje zodra het pakket is ontvangen.

Ook is het belangrijk te weten wat er gebeurt bij kwijtmaken.
Bij verzending met UPS geef je de waarde in van het pakket. Voor deze waarde is je verzending automatisch verzekerd, maar ik heb nooit meegemaakt dat UPS een pakket kwijt is.

Bij TNT en DHL krijg je standaard GEEN bedrag terug. Het is dan: jammer. Bij verzekerd versturen krijg je bij DHL 3 euro nogwat terug per kilo, schiet je niks mee op dus. Bij TNT weet ik het niet, maar ook hier staat TOT 500 euro, ga uit van ook zo'n bedrag, dat is namelijk afgesproken bij de branche organisatie.

Conclusie:
Zekerheid: UPS
Goedkoop: DHL4You
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig was ik vandaag bij de DHL4You voor een paar kleine pakketten die er rustig een week over mogen doen. Werd mij verteld dat als het even kan, de postman het pakket gewoon in de brievenbus gooit en niet om handtekening vraagt, alleen bij een upgrade van 1,50 euro. Tja, dan kun je nog beter met TNT versturen, aangezien het dan binnen 24 uur wordt bezorgd, in plaats van binnen 7 dagen.