Sinaasappel of frambozendressing is heel lekker op de rucola. Met name de combinatie van het notige van rucola en het zoetzure van het fruit maakt de sla heerlijk.

Ik heb het ook eens met mangochutney gedaan, was ook erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is de ultieme rucolasla-dressing namelijk Gorgonzoladressing:
1 eetlepel gehakte bieslook (vers of uit de diepvries)
2 eetlepels mayonaise
4 eetlepels zure room
2 eetlepels citroensap
75 gram gorgonzola
peper & zout
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweer bij een eenvoudige dressing van balsamico en een goede olijfolie met peper en zout.
De laatste tijd gebruik ik ook wel vaker die balsamico creme, dat is wat dikker en dan met wat olie erbij.
Wat erg lekker bij rucola is, geraspte parmezaanse kaas en een dressing van citroen, olijf olie, peper en zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een flinke lepel Zaanse mayonaise, drie lepels olijfolie, uiteraard eerste persing, een teen knoflook, een flinke lepel limoensap, fijngehakte verse tuinkruiden of desnoods gedroogde, wat paprikapoeder en een lepel kappertjes. Moet het per se zoet dan kun je een mespuntje suiker overwegen maar mijn voorkeur is dan een drupje of twee stevia. Eventueel garneren met wat verbrokkelde feta. Eet smakelijk!