Kip maakt vliezen, vult deze met dooier en eiwit. Hierdoor komen de vliezen strak & bol te staan. Vervolgens zetten ze kalk af tegen de vliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kip moet via haar voeding voldoende kalk binnenkrijgen om een stevige schaal rond het ei in wording te kunnen realiseren. Kippen met kalkgebrek leggen dan ook z.g. windeieren zonder schaal.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de zuurstof in de lucht krijgt het ei een kalklaag
leg maar eens een ei een dag in het azijn.