Hoe komt het dat horoscopen uit 2 verschillende kranten (metro en spits), elkaar 9 van de 10 keer tegenspreken?

ter info, mijn sterrenbeeld is maagd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

Omdat er geen lijstje van daghoroscopen bestaat. Ook als een krant/tijdschrift een 'echte' astroloog in dienst heeft (iemand die al die onzinberekeningen echt uitvoert) blijft het nattevingerwerk, gissen, interpretatie van gegevens en een vleug publieksgericht schrijven.

Een voorbeeld: stel dat vandaag Mars in het sterrebeeld Vissen staat. De ene astroloog zal dat interpreteren als "mensen met het sterrebeeld Vissen leveren vandaag strijd" en de ander als "mensen met het sterrebeeld Vissen worden vandaag beïnvloed door de kracht van Mars." Dat kan resulteren in verschillende 'interessante' tekstjes:

'Het zit Vissen vandaag niet mee. Niemand lijkt het vandaag met je eens te zijn. Het risico van vervelende ruzies ligt op de loer, hou je daarom vandaag een beetje gedeisd en laat je niet uit de tent lokken. Nu is niet het moment om je nek uit te steken, wacht daarom liever tot volgende week voordat je je baas vraagt om die salarisverhoging.'

'Vissen zitten vandaag prima in hun vel. Je voelt je zeker van jezelf, en dat merken anderen. Door je zekere uitstraling krijg je anderen vandaag makkelijk mee, dit is dus een goed moment om je baas te vragen om die salarisverhoging. Tegen jouw argumenten kan hij geen nee zeggen!'

Overigens is astrologie sowieso onzin, en zijn bovenstaande voorbeelden totaal fictief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

hoogstwaarschijnlijk omdat het allemaal verzonnen is dan he? de techniek die gebruikt wordt bij horoscopen heet trouwens "cold reading"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heet risicosplitsing.
Als de twee kranten elkaar honderd procent tegenspreken hebben de twee kranten samen altijd gelijk, en daar de lezer zich altijd aangetrokken voelt tot die berichten die op hem of haar van toepassing zijn hebben de horoscopen in het algemeen een draagvlak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Horoscopen worden telkens uit een grote stapel gehaald, zonder er op te letten wat erin staat.
14 jaar geleden
Als je onzin schrijft moet je wel eerst met zijn allen overleggen. Ze schrijven allemaal een ander verhaaltje op. Zo blijft de drang om andere horoscopen, van andere krantjes,boekjes etc. hoog en intressant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het gewoon verzonnen verhaaltjes zijn met algemene adviesen die voor iedereen gelden.
Als je allerlei mensen hetzelfde horoscoop verhaaltje geeft vinden ze allemaal dat het klopt terwijl ze allemaal op verschillende data geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Horoscopen zeggen niets. Of ze nu door een astroloog zijn gemaakt of niet, of ze nu op basis van jouw eigen persoonlijke geboortegegevens zijn gemaakt of niet, het maakt allemaal niets uit.

Zoek maar op eerdere vragen die hier bij GV zijn gesteld.

Enneh - je schrijft dat je Maagd bent. Ben je dat echt? Ik bedoel niet volgens de theorieboekjes van de astrologen, maar volgens de echte sterrenhemel.

Ofwel: ga naar buiten en _kijk zelf_. Dan zul je zien dat de zon in het sterrenbeeld Maagd staat van 16 september tot 31 oktober. Ben je voor 16 september geboven, dan ben je wellicht een Leeuw (10 augustus tot 16 september).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat niet dezelfde personen zijn die dat schrijven. Trouwens 80 % is toepasbaar in alle seizoenen en op elke persoon.Dus niet te zwaar aan tillen . Te lezen met de nodige humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij klopt mijn horoscoop uit 1 tijdschrift vaak wel.
Uit andere tijdschriften echter niet.

(Hij klopt weleenswaar niet helemaal, maar de grote lijn wel.)

Best maf :P